شهر خبر

نگاهی به رفتار نهنگ‌ها در بازار اخیر ارزهای دیجیتال

امیرحسین نام‌آور - کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی

نهنگ‌ها و ماینرها در ریزش اخیر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر زیادی داشتند. در هر بازاری ورود شرکت‌های بزرگ روند را تغییر می‌دهد. بانک‌ها در بازار فارکس، نهنگ‌ها در کریپتوکارنسی و حقوقی‌ها در بازار سرمایه همیشه تعیین‌ کننده شرایط خواهند بود. در بازار نزولی اخیر نیز شاهد ورود نهنگ‌ها بودیم. نهنگ‌ها بیت کوین بیشتری را به دارایی خود اضافه کردند. به صورت کلی استراتژی خرید در کف قیمتی، استراتژی محبوب در فضای بازار رمز ارزها است و رفتاری مرسوم میان هولدرها برای بهبود بخشیدن نوسانات قیمتی محسوب می‌شود. در خصوص بازار فعلی نکته مهم این هست که بازار به صورت کلی روند نزولی ندارد. البته روند صعودی فعلا نخواهد داشت و مقاومت جدی را در بیشتر ارزهای دیجیتال شاهد خواهیم بود.

نام‌آورز

جهت‌دهی نهنگ‌ها به بازار ارزهای دیجیتال

انباشت بیت کوین، دارایی یا سهام توسط نهنگ‌ها، حقوقی‌ها یا ماینرها به صعود و نزول جهت می‌دهد اما سرمایه‌گذاران باید توجه کنند که دید آن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال بلند مدت است. با توجه به بهبود هش ریت، واکنش ماینرها موضوع مهمی است. باید بررسی شود که آیا ماینرها تمایل به نگه داری دارند یا تصمیم دیگری می‌گیرند. این امکان وجود دارد که ماینرها نفروشند اما بازار رمز ارزها ریزش را تجربه کند. این امر هم به واسطه تفکر بلند مدت ماینرها و نهنگ‌ها در بازار کریپتوکارنسی است.

تاثیر نگرانی بازارهای مالی در رابطه با بحران مالی شرکت اورگراند

تمامی اتفاقات بنیادی در سراسر دنیا کاملاً بر بازار تأثیرگذار است. در حال حاضر اتفاق‌هایی که در امریکا شاهد هستیم و قوانینی که در ایالت‌ها مصوب می‌شود، نیز بر بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال تاثیر گذاشته است. از سویی نیز شاهد نگرانی بازارهای مالی در رابطه با بحران مالی شرکت چینی اورگراند هستیم. ذات بازار به این گونه هست که به اصلاح زمان می‌دهد، اصلاح در حال انجام هست.

واکنش بازار ارزهای دیجیتال به حوادث و رویدادهای مجازی

بازار ارزهای دیجیتال جز آن دسته از بازارها است که به اتفاق‌های شبکه‌های مجازی و رویدادهای لحظه‌ای واکنش نشان می‌دهد. این واکنش هم به دلیل عمق بازار است. بازار ارزهای دیجیتال عمق کمی دارند. رفته رفته با افزایش عمق بازار کریپتوکارنسی رویدادها، خبرها و واکنش‌های افراد در فضای مجازی کمتر بر بازار تأثیرگذار خواهد بود. در بازار ارزهای دیجیتال به صورت موقت شاهد هیجاناتی هستیم که به واسطه فعالیت افرادی جون ایلان ماسک یا چهره‌های دیگر ایجاد می‌شود. باید نگاه ما درست باشد تا سرمایه‌گذاری موفق داشته باشیم. زمانی که سرمایه گذار کالایی بدون پشتوانه می‌خرید، باید احتمال سقوط را نیز در نظر داشته باشد. افراد با تجربه و فعال در بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند که آینده رمز ارزها به این حاشیه‌ها وابسته نخواهد بود، حاشیه‌ها برای منفعت افراد خاص ایجاد می‌شوند. آینده صنعت رمز ارز در گرو فعالیت شرکت‌ها خواهد بود. نوسانات لحظه‌ای جز ذات بازارهای مالی هست.

 

نویسنده: امیرحسین نام‌آور