شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مجلس#روسیه#سازمان ملل

وزارت خارجه روسیه:

عدم صدور روادید برای قانونگذار ارشد روس را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

عدم صدور روادید برای قانونگذار ارشد روس را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن عدم صدور روادید برای رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای دولتی این کشور تأکید کرد: آمریکا از حق خود در میزبانی از مقر سازمان ملل سوء استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور اقدام واشنگتن در خصوص عدم صدور روادید سفر به یک قانونگذار ارشد روس جهت حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

وزارت خارجه روسیه اقدام واشنگتن در عدم صدور روادید سفر برای حضور رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای دولتی روسیه به امریکا را نقض فاحش حقوق و قوانین بین‌المللی خواند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: مقام‌های آمریکایی که یک موضع کاملاً عمدی را دنبال می کنند، همچنان مانع صدور روادید برای نمایندگان روسیه می شوند که خواهان سفر برای حضور در نشست سازمان ملل در نیویورک هستند. این خودسری و نقض قوانین بین‌المللی مطلقاً غیرقابل قبول است که البته بدون پاسخ مناسب نمی‌تواند باشد و بی پاسخ نخواهد ماند.

به گفته وزارت خارجه روسیه، آمریکا به شدت در حال سوءاستفاده از حق خود در میزبانی از مقر سازمان ملل است.

گفتنی است که آمریکا از صدور رواید سفر برای «لئونید اسلوتسکی» (Leonid Slutsky) رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای دولتی روسیه امتناع کرد و مانع از حضور این قانونگذار ارشد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شد.