شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#منابع

افغانستان| حمله مسلحانه در ننگرهار؛ ۳ نفر کشته شدند


افغانستان| حمله مسلحانه در ننگرهار؛ 3 نفر کشته شدند

منابع محلی اعلام کردند که در حمله مسلحانه به یک پاسگاه امنیتی در مرکز ولایت «ننگرهار» دو عضو طالبان و یک غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک مقام محلی طالبان و یک منبع دیگر به خبرگزاری آلمان گفتند که در نتیجه حمله مسلحانه افراد ناشناس به یک پاسگاه امنیتی در «جلال‌آباد» مرکز ولایت «ننگرهار» 2 عضو طالبان و یک غیرنظامی کشته شدند.

براساس این گزارش، شاهدان عینی می‌گویند که مهاجمان ناشناس بر یک خودروی 3 چرخه سوار بودند و پس از تیراندازی محل را ترک کردند.

از سوی دیگر منابع محلی می‌گویند که در یک رویداد دیگر نیز دو نفر از اعضای طالبان که برای خنثی‌سازی مواد انفجاری جاسازی شده تلاش داشتند، در اثر انفجار این مواد زخمی شدند.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت حمله را به عهده نگرفته، اما شنبه و یکشنبه هفته جاری نیز چند انفجار در جلال‌آباد رخ داد که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت.

این درحالی است که «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان تاکید دارد که داعش در افغانستان خطری محسوب نمی‌شود چرا که تفکر داعشی‌ها در میان مردم افغانستان منفور است و کسی از آن‌ها حمایت نمی‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در گذشته نیز مبارزه طالبان علیه داعش موثر بوده است.

انتهای پیام/.