شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#رئیس جمهور

در دیدار «مون» با فرمانده ارتش آمریکا مطرح شد؛

ابراز تمایل کره جنوبی به تقویت «توان پدافندی مرکب» با آمریکا

ابراز تمایل کره جنوبی به تقویت «توان پدافندی مرکب» با آمریکا

رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار با رئیس مرکز فرماندهی ایندوپاسیفیک ارتش آمریکا خواستار همکاری سئول- واشنگتن در زمینه توسعه توان پیدافند مرکب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه به وقت محلی در دیدار با دریاسالار «جان سی. آکوئیلینو» رئیس مرکز فرماندهی ایندوپاسیفیک ارتش آمریکا تمایل خود را برای همکاری سئول- واشنگتن در زمینه توسعه هرچه بیشتر ظرفیت‌های پدافندی مرکب دو کشور ابراز کرد.

وی هدف از توسعه این ظرفیت‌های پدافندی را تضمین صلحی پایدار در شبه جزیره کره خواند.

مون جائه اینکه روز سه شنبه برای شرکت در مراسم تحویل اجساد نظامیان آمریکایی و کره‌ای کشته شده در جنگ دو کره (۵۳-۱۹۵۲) از نیویورک به هونولولو، مرکز ایالت هاوایی سفر کرده بود، در این دیدار گفت: «دیپلماسی و گفتگوی لازم برای تکمیل فرآیند خلع سلاح هسته‌ای و صلح پایدار در شبه جزیره کره باید با اقدامات تأمینی قدرتمند پشتیبانی شود. و فرماندهی ایندوپاسیفیک ایالات متحده در این روند نقش مهمی ایفا می‌کند».

وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس مرکز فرماندهی ایندوپاسیفیک آمریکا و نیروهای تحت فرمانش، ابراز امیدواری کرد که دو کشور «ظرفیت‌های پدافندی مرکب خود را در آینده بیش از پیش توسعه دهند».

دریاسالار آکوئیلینو نیز در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی گفت که ائتلاف سئول- واشنگتن قدرتمند و آهنین است و ارتش ایالات متحده همواره تمام تلاش خود را برای [تأمین امنیت] این کشور به کار خواهد بست.

گفتنی است، در مراسم انتقال اجساد نظامیان کشته شده، کره جنوبی اجساد ۶۸ نظامی این کشور را که در جنگ دو کره کشته شده بودند، تحویل گرفت و بقایای اجساد پنج نظامی آمریکایی را به مقامات این کشور تحویل داد.