شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#انتخابات#برگزاری انتخابات

در نیویورک رخ داد؛

رایزنی برهم صالح با دبیر کل سازمان ملل

رایزنی برهم صالح با دبیر کل سازمان ملل

رئیس جمهوری عراق در دیدار با دبیر کل سازمان ملل از حمایت و کمک سازمان ملل به عراق ازجمله در زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی پیش رو این کشور تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، برهم صالح رئیس جمهوری عراق با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

وی در این دیدار از حمایت و کمک سازمان ملل به عراق در عرصه‌های گوناگون ازجمله برگزاری انتخابات و ارسال هیات ناظران برای افزایش شفافیت و سلامت انتخابات پیش روی عراق قدردانی کرد.

برهم صالح ضمن تأکید بر اهمیت انتخابات پیش رو برای ملت عراق بر ضرورت تأمین بالاترین سطح شفافیت و عدالت و سلامت در اجرای آن تأکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت تلاش‌ها برای تثبیت امنیت و ثبات در عراق و اهمیت تلاش برای کاهش تنش‌های منطقه و بازگشت عراق به جایگاه محوری خود در منطقه تأکید کرد.

رئیس جمهوری عراق همچنین خواستار همکاری کشورهای جهان در برابر چالش‌های دوران معاصر ازجمله مبارزه با خشونت و تروریسم و تغییرات زیست‌محیطی شد.

گوترش نیز در این دیدار از پیشرفت‌های عراق و تلاش‌های این کشور برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای را شایسته تحسین دانست و تأکید کرد که سازمان ملل به حمایت خود از عراق و امنیت و ثبات در این کشور ادامه می‌دهد.