محمد حسین کفراشی، مدیرکل ارزیابی عملکرد وشکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  اجتماعی برنا گفت: در مدارس دولتی چیزی به نام شهریه نداریم و این مدارس در قالب فوق برنامه و کمک های مردمی به صورت داوطلبانه می توانند وجوهی را از خانواده ها هرساله دریافت کنند.

او با بیان اینکه مدارس هیئت امنایی نیز موظف هستند پولی که دریافت می کنند را براساس مجوز منطقه ی استان در قالب کلاس های فوق برنامه هزینه کنند، افزود: با توجه به مصوبات قانونی و آیین نامه های موجود وجوه دریافتی از خانواده های دانش آموزان تحصیل کننده در مدارس هیئت امنایی باید داوطلبانه باشد.

کفراشی افزود: اگر خانواده ای در مدارس هیئت امنایی نخواهد فرزندش کلاس های فوق برنامه شرکت کند، کسی نمی تواند آن ها را اجبار کند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد وشکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس شاهد، سمپاد، نمونه و ... برای دریافت پول از خانواده ها شرایط خاص خود را دارند و موظف اند بر اساس آیین نامه های موجود عمل کنند، گفت: در مدارس عادی و دولتی هیچگونه وجهی در قالب شهریه نداریم.

او افزود: اگر مدارس بیش از مبلغ مصوب از خانواده ها پول دریافت کنند با آن ها برخورد خواهد شد.

کفراشی درباره آموزش غیر حضوری مدارس و افزایش شهریه مدارس غیر دولتی تصریح کرد: درحال حاضر مدارس بر مبنای غیر حضوری آغاز شده است اما به مرور زمان بر اساس برنامه ی تدریجی موجود، بهبود شرایط اپیدمی کرونا و واکسیناسیون دانش آموزان امیدواریم در اسرع وقت براساس ستاد ملی کرونا مدارس باز می شوند، همچنین  مصوبه ای که شورای نظارت برای شهریه مدارس غیر دولتی تصویب کرده همه موارد را لحاظ کرده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد وشکایات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کمابیش در راستای افزایش بی رویه شهریه های برخی از مدارس شکایت هایی از سوی خانواده ها انجام می شود و بر همین اساس سامانه ای طراحی شده است که خانواده ها می توانند در آن شکایت کنند همچنین مدارس غیر دولتی نیز دارای سامانه شکایت هستند.

او گفت: اگر جایی محرز شود که مدرسه ای تخلفی داشته است با آن مدرسه بر اساس مصوبات قانونی پیگیری و  برخورد می شود و حتی در مواردی مبالغ دریافت شده به خانواده ها عودت داده شده است. همچنین در خصوص مدارس غیر دولتی عملکرد مدیر و مسئولان مدرسه در شورای نظارت بر این مدارس بررسی می شود.

انتهای پیام/۴