شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#وزارت#وزارت دفاع#مهاجرت

با انتشار بیانیه ای تائیدشد؛

رسوایی افشای نام مترجمان افغان از سوی وزارت دفاع انگلیس

رسوایی افشای نام مترجمان افغان از سوی وزارت دفاع انگلیس

وزارت دفاع انگلیس افشا و انتشار نام همه مترجمان افغان را که خواستار مهاجرت به انگلیس شده بودند، تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع انگلیس افشا و انتشار نام همه مترجمان افغان را که خواستار مهاجرت به انگلیس شده بودند، تائید کرد، هرچند گفته شده که افشای این فهرست به صورت اشتباهی صورت گرفته است.

در همین ارتباط نیز «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس ضمن اعلام پوزش از همه مترجمان افغان، دستور تحقیقات افشای این پرونده را داده است.

همچنین گفته شده تا کنون یک کارمند وزارت دفاع انگلیس در جریان رسیدگی به پرونده افشای فهرست نام مترجمان افغان تعلیق شده است.

براساس گزارش‌ها، در جریان افشای فهرست نام مترجمان افغان، علاوه بر آدرس ایمیل، نام و در برخی موارد عکس آن‌ها نیز لو رفته است و به لحاظ امنیتی این اقدام می‌تواند به شناسایی این افراد از سوی طالبان منجر گردد و خطرات جانی را برای این افراد به همراه داشته باشد.

پیش از این، «احمدضیا رفعت»، استاد دانشگاه و رئیس سابق کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان در توئیتی نوشته بود که طرح تسریع صدور مجوز اقامت از سوی انگلیس و آمریکا به مترجمان افغان و کارمندان محلی با هدف جلوگیری از اطلاعات مربوط به ارتباط پنهانی نظامیان آمریکا و انگلیس با طالبان و مافیای مواد مخدر است.

این سخنان درحالی بیان می‌شود که در مدت حضور ۲۰ ساله نظامیان آمریکایی و انگلیسی در افغانستان روند کشت و تولید مواد مخدر هرسال افزایش یافته است.