شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#وزارت خارجه#گفتگو#چین

ضمن استقبال از گفتگو با واشنگتن؛

چین: ارتباط با آمریکا باید بر مبنای منافع و احترام متقابل باشد

چین: ارتباط با آمریکا باید بر مبنای منافع و احترام متقابل باشد

وزارت خارجه چین تاکید کرد که چین در زمینه گفتگو و ارتباط با آمریکا جدی و روشن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری خود تاکید کرد که چین در زمینه گفتگو و ارتباط با آمریکا جدی و روشن است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، پکن از گفتگو و ارتباط استقبال می‌کند، اما این ارتباط فقط می‌بایست بر اساس احترام متقابل باشد.

لیجیان در ادامه افزود: ما از هماهنگی و همکاری حمایت می‌کنیم، اما فقط زمانی که بر اساس منافع متقابل باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین این را نیز گفت که آمریکا دخالت در امور داخلی چین و تضعیف منافع چین را دنبال می‌کند در حالی که این رویکرد، کارساز نخواهد بود.

لیجیان همچنین اظهار داشت: آمریکا به دروغ، چین را متهم می‌کند. آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا طرف بی گناه را به خاطر آنچه خود در آن مقصر هستند، سرزنش کنند که این غیرمنطقی است. طرف چینی به پیشرفت گفتگو و ارتباط با آمریکا ادامه می‌دهد و برای توسعه روابط دوجانبه تلاش می‌کند و ما امیدواریم که مقامات آمریکایی نیز سخنان خود را با اقدامات مطابقت دهند.

از سوی دیگر، «جیانگ دوآن»،‌رئیس نمایندگی چین در سازمان ملل متحد در ژنو از آمریکا و استرالیا خواسته است تا نظارت بر شرکت‌های امنیتی خصوصی شان را تشدید کنند تا از حقوق بشر مهاجران و آوارگان، بهتر محافظت کنند. «جیانگ دوآن» این مطلب را در نشست گفتگو با گروه کاری مسائل مزدوری که چهل و هشتمین نشست جاری شورای حقوق بشر سازمان ملل آن را برگزار کرده است، بیان کرد.