شهرخبر

افزایش نگرانی ها در سازمان ملل پس از ابتلای وزیر بهداشت برزیل به کرونا

افزایش نگرانی ها در سازمان ملل پس از ابتلای وزیر بهداشت برزیل به کرونا

مثبت بودن آزمایش کرونای "مارسلو کروگا" وزیر بهداشت برزیل که در نیویورک به سر می برد، نگرانی هایی را در سازمان ملل ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، ابتلای وزیر بهداشت برزیل تنها چند ساعت پس از حضور او در سازمان ملل به عنوان یکی از اعضای هیات همراه رییس جمهوری این کشور اتفاق می افتد و باعث نگرانی از شیوع کرونا در میان رهبران حاضر در مقر سازمان ملل شده است.

اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل از روز گذشته با حضور رهبران برخی کشورها آغاز به کار کرد که رئیس جمهوری برزیل در زمره رهبرانی بود که در این اجلاس حضور داشت.

سازمان ملل در قوانین کرونایی خود از تمام روسای جمهوری، نخست وزیران، وزیران و نمایندگان کشورها که به صورت حضوری در مجمع عمومی شرکت می‌کنند، خواسته است تا قبل از ورود به ساختمان سازمان ملل، در ایستگاه واکسیناسیون این سازمان خود را واکسینه کنند.

اما رییس جمهوری برزیل با بی‌توجهی به این قانون اعلام کرد که وی سال گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده بود و به واکسن نیازی ندارد.

روز گذشته پس از سخنرانی "ژائیر بولسونارو" رییس جمهوری برزیل تریبون سخنرانی هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل ضدعفونی شد تا سخنران بعدی، جو بایدن برای ایراد اولین سخنرانی اش حضور یابد.

گفته می شود وزیر بهداشت برزیل در هتلی قرنطینه شده است که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در آن حضور دارد.

هیات برزیلی از زمان ورود خود به نیویورک سر و صدای زیادی به پا کرده است. روز گذشته وی از دعوت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای دریافت واکسن استرازنکا استقبال نکرد.

وزیر بهداشت برزیل در مصاحبه با شبکه سی ان ان اعلام کرده است که خود را به مدت ۱۴ روز در نیو یورک قرنطینه می کند و سایر مقامات برزیلی نیز به منظور جلوگیری از ابتلای سایر افراد به کرونا در سازمان ملل، از حضور در مجمع عمومی خودداری خواهند کرد.

اوایل روز سه شنبه، گروهی از معترضان در شهر نیویورک در شرق نیویورک تجمع کردند تا علیه رئیس جمهوری برزیل که متهم به تشدید بحران کرونا در برزیل شده است، شعار دهند.

رییس جمهوری برزیل با وضع تمهیداتی چون قرنطینه مخالفت کرده است و متهم به گسترش احساسات ضد واکسن کرونا در این کشور شده است.

در همین حال برخی رسانه ها اعلام کرده اند بوریس جانسون نخست وزیر این کشور روز گذشته با هیات برزیلی دیدار کرده و با وزیر بهداشت برزیل شخصا دست داده است.

نخست وزیر انگلیس سال گذشته به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری شد درحالی که گفته می شود رییس جمهوری آمریکا تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

منبع: ایرنا