شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#داعش#عربستان#عربستان سعودی

اطلاعات آمریکا و سعودی آخرین برگ سوخته خود را در مأرب رو کردند

اطلاعات آمریکا و سعودی آخرین برگ سوخته خود را در مأرب رو کردند

استاندار مأرب ضمن اعلام اینکه سازمان اطلاعات آمریکا و عربستان سعودی آخرین برگ خود را در نبرد مأرب رو کرده‌اند از مردم این استان خواست، به گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده اجازه نفوذ ندهند.

به گزارش مشرق، «علی طعیمان» استاندار مأرب از مردم شهر «حریب»   (در استان مارب یمن) خواست مانع از نفوذ عناصر گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده و مزدوران ائتلاف آمریکایی-سعودی به این منطقه شوند.

بر اساس گزارش «سبأ»، وی گفت، ائتلاف آمریکایی-سعودی پس از شکست‌های اخیر بنا دارد صدها عنصر تروریستی را به سمت ساخت پادگان و ایجاد پایگاه‌های نظامی در مناطق مختلف حریب سوق دهد.

طعیمان تأکید کرد، ائتلاف سعودی هزاران عنصر تکفیری را به این استان آورده و از آنها در تعدادی از آنها را در استان‌های جنوبی  شرقی بکار گرفته تا در تلاشی مأیوسانه، جلوی پیشروی نیروهای صنعاء را بگیرد.

وی ضمن اشاره به جنایات متعدد این گروهک‌های تروریستی در استان مأرب، بر ضرورت همبستگی مردمی برای مقابله تأکید کرد.

طعیمان در پایان گفت، سازمان اطلاعات آمریکا و سعودی در پی اتمام تمام گزینه‌ها و پس از آنکه اهالی مأرب حقیقت پروژه مخرب آنها را فاش کرده‌اند، آخرین برگ سوخته خود را در نبرد مأرب رو کردند و این برگ همان عناصر القاعده و داعش است.

منابع یمنی، ظهر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شهرستان «حریب» در جنوب مأرب را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

پایگاه خبری «المشهد الیمنی» -همسو با دولت مستعفی یمن- در این خصوص گزارش داد که ارتش صنعاء پس از نبردی سنگین با نیروهای دولت مستعفی بر مرکز شهرستان حریب مسلط شده است.

منبع: فارس