به گزارش برنا، شبکه تلویزیونی «نوا» کرواسی با پخش گزارشی از برنامه های آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران، با دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی کشورمان نیز گفتگو کرد.

خبرنگار این شبکه با اشاره به رکوردهای خوب و سرگروهی ایران در مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر، گفت: اسکوچیچ در شرایط بسیار دشواری هدایت تیم ملی ایران را به عهده گرفت. ولی هم اکنون با موفقیت تیم ایران را در مسیر راهیابی به مسابقات جام جهانی هدایت می کند. «دراگان تعطیلات خود را در شهر رییکا می گذراند. او یکسال و نیم است که ایران را هدایت می کند و با سکوت و لبخند روی نیمکت ایران نشسته است. او به جای مارک ویلموتس که 2 شکست در چهار مسابقه را در کارنامه داشت، انتخاب شد. در موقعیتی که هیچ فرصتی برای اشتباه نداشت. دراگان اسکوچیچ پنجمین مربی بعد از مربیان قبلی (بلاژویچ، ایوانکوویچ، ایویچ و پکلوپویچ) کروات بود که در تیم ملی ایران مربیگری را به عهده گرفت. اما او در 9 مسابقه 9 پیروزی داشته و همه را برده است. با 28 گل مثبت و فقط 2 گل خورده.»

دراگان اسکوچیچ در گفتگو با خبرنگار نوا گفت: مسابقه حساس و سختی را در بحرین داشتیم و حق نداشتیم که مسابقه را ببازیم، من با بازیکنان خیلی صحبت کردم. ما تیم خیلی خوبی داریم و بر این باور بودیم که موفق می شویم. فشار زیادی روی ما بود ولی در نهایت به هدف رسیدیم.

وی می گوید: ما بازیکنان بسیار فوق العاده ای را در خط حمله داریم، در سایر پست ها نیز بازیکنان بسیار با کیفیتی را داریم. بازیکنان من حالا بیدار شده اند. ایران در اکتبر مسابقات مهمی دارد. افکار عمومی هم اکنون همراه ما هستند ولی نمی توان فقط به موفقیت های گذشته تکیه کرد. باید همه مسابقه های بعدی مثل مسابقه های قبلی برای ما مهم باشند.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: ایرانی ها عاشق فوتبال هستند به اندازه ای که گاهی در خیابان باید از محبت هواداران فرار کنیم. موفقیت فوتبال برای ایرانی ها خیلی مهم است. ایران یک کشور 85 میلیونی است و رسانه های بسیاری فوتبال را دنبال می کنند.

خبرنگار از اسکوچیچ پرسید "آیا ممکن است که در قطر روبروی کرواسی بازی کنید؟" که او پاسخ داد: برای من آرزوی بزرگی است که بتوانم در مقابل کرواسی تیم ایران را هدایت کنم.