شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#لیگ برتر

یک اتفاق عجیب؛ امتناع ستاره‌های لیگ برتر از تبلیغ برای واکسن کرونا

بسیاری از باشگاه ها در تلاش هستند تا ستاره های بزرگ خود را به ساختن  ویدئویی در جهت بازگو کردن اهمیت واکسن زدن برای مبارزه با کرونا، متقاعد کنند.

یک اتفاق عجیب؛ امتناع ستاره‌های لیگ برتر از تبلیغ برای واکسن کرونا
خبرورزشی -

ستاره های لیگ برتر انگلیس از شرکت در یک کمپینعمومی برای تشویق سایر بازیکنان و همچنین مردم به دریافت واکسن کرونا، امتناع می کنند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی مدعی شده است که آمار دریافت واکسن در میان فوتبالیستهای لیگ برتر انگلیس روند کندی به ویژه درهفته های اخیر داشته است. بسیاری از باشگاه ها در تلاش هستند تا ستاره های بزرگ خود را به ساختن  ویدئویی در جهت بازگو کردن اهمیت واکسن زدن برای مبارزه با کرونا، متقاعد کنند.

اما این پروژه به شکل واضحی با شکست رو به رو شده یا دست کم به خوبی پیش نرفته است ، به این جهت که داوطلبی برای شرکت در این ودیئوی تبلیغاتی انگیزشی وجود ندارد.

حدود دو ماه پیش، گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس ویدئویی در صفحه خود در حمایت از کادر درمان منتشر کرد و در آن جوانان را به دریافت واکسن تشویق کرد. ساوتگیت مدتی بعد گفت توهین هایی که بابت این ویدئو دریافت کرده از توهین هایی که بعد از شکست در ضربات پنالتی در فینال یورو 2020 با ان رو به رو شده، به مراتب بیشتر بوده است.

ساوتگیت در این  مورد گفت: «از بین همه چیزهایی که بابتشان در طول تابستان توهین شنیدم، که تعدادشان کم هم نبود، می توانم بگویم که بیشترین توهین مربوط به همین مورد بود. احتمالا برای مدتی خودم را از این بحث دور نگه خواهم داشت. شما می خواهی تفاوتی را ایجاد کنی و موضع درستی مثل زانو زدن در جهت مبارزه با نژادپرستی را اتخاذ کنی اما ناگهان می بینی که این موضوع خوشایند خیلی ها نیست و بابت این موضوع به شما توهین می کنند.»

سرمربی انگلیس که کاملا از توهین هایی که شنیده بود ناراحت بود ادامه داد: «من مشکلی با این مسائل ندارم اما نمی خواهم دیگر مشتاقانه در مواردی مثل واکسیناسیون دخالت کنم. من کسی نیستم که باید این همه ایمیل و نامه تهدید آمیز را دریافت کنم چون منشی بیچاره من با کوهی از این ایمیل ها مواجه شده که در آن به من توهین شده است. »

ساوتگیت در ویدئویی که درحمایت از واکسن منتشر کرده بود گفته بود که اگر تا الان واکسن نزدید بروید و این کا را انجام دهید تا هرچه زودتر آزادی خود را به دست بیاورید.

اما از آن زمان، هیچ پیغام مشابهی از سوی ستاره های فوتبال انگلیس و به ویژه لیگ برتری ها منتشر نشده است و دلیلش هم موضع گیری های تندی بود که علیه ویدئوی منتشر شده از سوی سرمربی تیم ملی انگلیس ایجاد شد و توهین های فراوانی که او شنید.

لیگ برتر انگلیس بر خلاف لیگهای معروف آمریکایی مثل NBA، NFL، و NHL  از انتشار آمار در مورد چه تعداد بازیکن از این لیگ واکسن زده اند، خودداری کرده است. در لیگهای پایین تر البته اعلام شده که بیش از 70 درصد از بازیکنان و کادر اجرایی باشگاه ها در واکسیناسیون علیه کرونا شرکت کرده اند.

مقامات لیگ برتر انگلیس تلاش زیادی داشته اند تا کمپینی برای تشویق بازیکنان به واکسن زدن ایجاد کنند اما هنوز نتوانستند بازیکن بزرگی را پیدا کنند که آماده باشد در این کمپین شرکت کند و برای واکسن کرونا تبلیغ کند.