شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#استانبول
گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا و ارز ایران؛

بازار ارز استانبول منتظر چراغ سبز نیویورک/ پینگ پنگ برجامی ایران و آمریکا

کدخبر: 442246
اقتصاد نیوز : قیمت دلار امروز چهارشنبه 31 شهریور ماه روند صعود را تجربه کرد و این درحالی است که بازار ارز چهار راه استانبول تهران منتظر چراغ سبز برجام در نیویورک است.

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار روز گذشته 160 تومان بالا رفت و در نهایت و با قیمت  ۲۷,۵۴۰ (بیست و هفت هزار و پانصد و چهل ) تومان بسته شد. این اسکناس آمریکایی در شروع معاملات بازار ارز امروز چهارشنبه 31 شهریور 1400  با ۲۰ تومان افزایش، ۲۷,۵۶۰ (بیست و هفت هزار و پانصد و شصت ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته نسبت به روز قبل ، با ۸۷۰۰ تومان افزایش، ۱,۱۴۰,۹۰۰ (یک میلیون و یکصد و چهل هزار و نهصد ) تومان مبادله شد. این فلز گران بها در شروع معاملات بازار امروز باز هم روند صعود را دنبال کرد . قیمت طلا امروز به ۱,۱۵۴,۱۰۰ (یک میلیون و یکصد و پنجاه و چهار هزار و یکصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۱۴ درصدی داشته است.

قیمت سکه  روز گذشته با افزایش ۰.۴۲ درصدی، از ۱۱,۸۱۵,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و پانزده هزار) تومان به ۱۱,۸۶۵,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و شصت و پنج هزار) تومان رسید. این فلز زرد رنگ  امروز نسبت به روز قبل ثبات را تجربه کرد.

از جمله  اخباری که  از آن به عنوان علت افزایش قیمت دلار یاد می شود سفر محمد اسلامی به وین  و  وزیر امور خارجه ایران به آمریکا و مسائل مربوط به برجام است.

 این سفر نگاه  بازار ارز را به خود معطوف کرده است. محمد اسلامی برای شرکت  در شصت‌ و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین است . روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری «ان. اچ. کی» ژاپن تاکید کرد که آمریکا باید آنچه را که او سیاست های نادرست خواند، اصلاح کند.وی گفت که ‌آمریکا به وظایف و تعهداتی که در توافق هسته ای ۲۰۱۵ با آنها موافقت کرده بود عمل نکرد. اسلامی اضافه کرد که آمریکا باید همه تحریم هایش را لغو کند و سریعا به  برجام  بازگردد.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، این کشور آماده بازگشت به توافق اتمی با ایران (برجام) است، به این شرط که ایران به همه تعهدات خود در این توافق عمل بکند.جو بایدن روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور (۲۱ سپتامبر) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: «ما آماده‌ایم به رعایت کامل تعهداتمان در برجام بازگردیم به این شرط که ایران نیز چنین کند.»او در عین حال تأکید کرد که آمریکا مصمم است، از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند.

روز گذشته محمد اسلامی ، رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر مشاور در امور اقتصادی و انرژی آلمان در حاشیه نشست کنفرانس عمومی آژانس  دیدار کردند  در این ملاقات، دو طرف درخصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات پیرامون  برجام  گفتگو کردند.