شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان#رئیس‌جمهور

دستور رئیس‌جمهور برای پرداخت مطالبات معلمان و کشاورزان

رئیس جمهور گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت مطالبات معوقه معلمان و خسارات خشکسالی کشاورزان را در اولویت قرار دهد.

دستور رئیس‌جمهور برای پرداخت مطالبات معلمان و کشاورزان

به گزارش منیبان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری، ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت، گفت: متأسفانه در طرح رتبه‌بندی معلمان، آنچه در وهله اول به اذهان تداعی می‌شود، بحث مالی و پرداخت‌ها است، درحالی که مباحث مالی فقط یک بخش از طرح رتبه‌بندی است و این طرح اساسا برای ارتقای جایگاه معلمی و هویت، منزلت و جایگاه معلم و البته معیشت معلم است.

رئیسی همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در کشور، بر تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پرداخت خسارات خشکسالی به کشاورزان و باغداران تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر لزوم شایسته‌گزینی در انتصاب‌ها اظهار داشت: خیلی مهم است که مردم ببینند آیا آن شاخص‌هایی که در دولت تعیین شده در انتصاب‌ها لحاظ می‌شود یا خیر. مردم و جوانان، در فضای حقیقی و مجازی نظاره‌گر هستند تا ببینند کسانی که انتخاب می‌شوند با این شاخص‌ها همخوانی دارند یا نه؟ آنجایی که همخوانی دارد مورد استقبال قرار می‌گیرد و آنجاهایی که احیانا مورد سوال هست، طبیعتا ابهام ایجاد می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: تاکید دارم حتما از بازنشستگان استفاده نشود، چون خلاف قانون است. نص صریح قانون است که نباید از بازنشسته استفاده شود. در مواقعی هم که یک ضرورت جدی اقتضا می‌کند، باید مورد اضطراری را به صورت اضطراری حل کنیم، و نه اینکه دائمی شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: مسئولان دولتی باید به قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی پایبند باشند. 

وبگردی