شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#لیگ قهرمانان آسیا

تفکرات نزدیک دو سرمربی؛

وجه اشتراک پرسپولیس والهلال برای بازی بزرگ/کدام تیم کم‌دقت می‌شود

وجه اشتراک پرسپولیس والهلال برای بازی بزرگ/کدام تیم کم‌دقت می‌شود

دو تیم قدرتمند منطقه غرب آسیا در حالی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا جدال بزرگ منطقه را برگزار خواهند کرد که تفکرات سرمربیان دو تیم و روش بازی آنها شباهت نزدیکی بهم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس تنها نماینده فوتبال باشگاهی ایران در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ محسوب می‌شود که به مصاف الهلال عربستان می‌رود.

سرخپوشان پایتخت در حالی طبق برنامه AFC باید به عربستان سفر کنند که در هیچ یک از بازی‌های فصل جاری این رقابت‌ها طعم میزبانی را نچشیدند تا پس از برگزاری بازی‌های مرحله گروهی در هند به مصاف استقلال تاجیکستان در یک هشتم نهایی ACL۲۰۲۱ در شهر دوشنبه بروند.

تاکتیک همیشگی با توپ!

یحیی گل محمدی از زمان حضور در رأس کادر فنی پرسپولیس تاکتیکی واضحی برای اکثر بازی‌های داخلی و خارجی تیمش اتخاذ کرد.

سرخپوشان تهرانی مالکیت توپ و استفاده از تمام مناطق زمین بازی را در اولویت‌های تاکتیکی خود قرار می‌دهند. این تیم در تمام بازی‌های رفت و برگشت مقابل الوحده امارات، گوا هند و الریان قطر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ مالکیت توپ را در اختیار داشت. سرخ‌ها با همین دست فرمان صدرنشین شدند تا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف استقلال تاجیکستان در شهر دوشنبه بروند.

وجه اشتراک پرسپولیس والهلال برای بازی بزرگ/کدام تیم کم‌دقت می‌شود

حفظ آمار با تازه واردها

سرخپوشان در بازی با استقلال تاجیکستان با وجود بازی در چمن مصنوعی و ارائه بازی مقابل چشم هواداران حریف باز هم توپ را در تصاحب داشتند. سرخ‌ها با وجود جدایی محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی و شهریار مغانلو توانستند با مهره‌های جدیدی همچون رضا اسدی و حامد پاکدل دقت پاس بالای خود را حفظ کنند. این تیم در مرحله گروهی میانگین دقت پاس ۸۵ درصدی را برای خود ثبت کرده بود و در دیدار با استقلال تاجیکستان آن را به درصد ۸۶ رساند.

الهلال آئینه فنی پرسپولیس

«ماریو ژاردیم» سرمربی پرتغالی الهلال عربستان تفکراتی نظیر یحیی گل محمدی دارد. او نیز به حفظ توپ و استفاده از مالکیت آن در ایجاد حملات اعتقاد دارد. الهلال در بازی‌های داخلی لیگ حرفه‌ای عربستان بیش از ۵۰۰ پاس در هر بازی رد و بدل کرده است. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا نیز میانگین دقت ۸۵ درصدی را حفظ کرده است.

البته الهلال در دیدار یک هشتم نهایی مقابل استقلال تهران ۴۴۲ پاس در آمار عملکردی خود ثبت کرد که دقت ۸۴ درصدی داشت اما توانست با همین آمار هم پیروز شده و بار دیگر به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا کند.

تیمی با تاکتیک کاملا مشابه پرسپولیس که وظیفه بازیکنانش، پاس کاری‌های کوتاه و بلند با یک دستور ویژه است: «دقت» در هر ارسال.

باید دید تقابل سنتی دو تیم در بازی ۲۴ مهرماه چه نتیجه‌ای را به همراه خواهد داشت تا دو تیم با وظایفی مشترک به دنبال روشی جدید برای صعود به جمع چهار تیم نهایی ACL2021 پیدا کنند.