بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته، افرادی که به‌طور منظم صبحانه می‌خورند، لاغرتر و سالم‌تر هستند و افرادی که صبحانه نمی‌خورند چاق هستند و از سلامت روانی ضعیف رنج می برند.

به گزارش علاج نیوز،افرادی که در پی کاهش وزن خود هستند، باید برنامه‌ی مناسب و منظمی برای صرف صبحانه داشته باشند و از غذاهای سالم و سیرکننده ومقوی استفاده کنند. در این مطلب سه صبحانه‌ی مغذی و چربی‌سوز به شما معرفی می‌شود که در عین کم‌کالری بودن، دارای ارزش غذایی بالایی هستند و فرایند کاهش وزن وزن را تسریع می‌کنند.

۱. مخلوط ماست، میوه و مغزیجات

کالری: ۱۱۸

در این ترکیب، ماست منبع غنی پروتئین ‌است و میوه‌ها هم حاوی فیبر هستند و ارزش غذایی بالایی را در بر دارند. مغزها و دانه‌ها نیز سبب تقویت قوای جسمانی می‌شوند و جلوی ضعف را می‌گیرند. 

مواد لازم

طرز تهیه

۲.ساندویچ تخم‌مرغ و چای سبز

کالری: ۱۱۷

مصرف چای سبز برای چربی‌سوزی یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌هاست. تخم‌مرغ هم یک گزینه سیرکننده به شمار می‌آید.

مواد لازم

طرز تهیه

در ماهیتابه روی حرارت یک قاشق روغن زیتون بریزید. تخم‌مرغ آبپز را خرد کرده و داخل تابه بریزید. نمک و فلفل چیلی را به آن اضافه کرده و ترکیب کنید. بعدتخم‌مرغ‌ها را روی نان تست سبوس‌دار قرار دهید.

چای کیسه‌ای را به مدت ۳دقیقه درون یک فنجان آب جوش قرار دهید تا رنگ دهد و سپس آن را از فنجان خارج کنید.

ساندویچی که آماده کرده‌اید را به همراه چای سبز میل کنید.

۳.اسموتیِ سیب سبز و اسفناج

کالری: ۱۰۹

این اسموتی حاوی سیب با ارزش غذایی بالا و فیبر است و اسفناج نیز آهن زیادی در خود دارد که ترکیب این دو یک صبحانه مقوی و سالم برای کسانی است که تمایل به کاهش وزن دارند.

مواد لازم

طرز تهیه

 سیب و اسفناج را خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید. سپس شیر بادام و خرما را به آن اضافه کنید و مجدد هم بزنید. اسموتی شما آماده است!

منبع: stylecraze