به گزارش برنا، امیرحسین منظمی در واکنش به قهرمانی ایران در آسیا و کسب سهمیه مسابقات جهانی روسیه 2022، گفت: بابت این موفقیت بزرگ به مربیان تیم ملی تبریک می‌گویم و از زحمات آن‌ها متشکرم. هجمه‌های زیادی به فدراسیون وارد شد که کادر فنی با این موفقیت به همه آن‌ها جواب داد. من همیشه موافق حضور کادر فنی ایرانی در راس تیم‌های ملی بودم و در زمانی هم که در فدراسیون سمت داشتم، پیشنهاد کردم 10 تن از مربیان کاربلد ایرانی برای دانش‌افزایی به خارج از کشور بروند تا برای مربیگری در سطوح ملی در سال‌های آینده آماده شوند تا از هزینه‌های گزافی که مربیان خارجی داده می‌شود، جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بهروز عطایی ظرفیت بالا و شایستگی خود را در این مسابقات به خوبی نشان داد. فکر می‌کنم ادامه همکاری او با تیم ملی بزرگسالان در شرایط فعلی بهترین تصمیم باشد. ضمن این‌که باید هدایت تیم ملی جوانان را نیز به مربی وطنی و البته توانمند دیگری سپرد تا تمرکز هر مربی بر یک تیم ملی باشد.

دبیر سابق فدراسیون والیبال پوست‌اندازی در تیم ملی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد:  تغییر نسل در همه تیم‌های ملی لازم و ضروری است و باید هر چند سال یک بار و حتی رفته رفته در بدنه تیم‌ها رخ دهد.

منظمی ادامه داد: با توجه به توانمندی این تیم پیشنهاد می‌کنم این بازیکنان جوان برای حضور در رویدادهای آینده از جمله المپیک و جهانی حفظ شوند و بر اساس برنامه‌ریزی هوشمندانه به تورنمنت‌های بزرگ دنیا اعزام و با تیم‌های اسم و رسم دار روبرو شوند و حتی اردوهای مشترکی در کشورهای صاحب نام والیبال برگزار کنند.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران با یادآوری عملکرد درخشان بازیکنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن، تصریح کرد: رسیدن به عنوان قهرمانی آسیا نشان می‌دهد بازیکنان در تمام پست‌ها عملکرد قابل قبولی داشتند. چرا که برای رسیدن به عناوین قهرمانی  لازم است همه بازیکنان در تمامی فاکتورها نمایش مطلوبی داشته باشند. اگر خیلی از کارشناسان معتقدند تیم ایران در دریافت و سرویس خوب بوده، من یادآوری می‌کنم که عملکرد جواد کریمی پاسور تیم ایران هم خیلی خوب بود.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با حضور 16 تیم از 21 تا 28 شهریور در شهر چیبا ژاپن برگزار شد و با قهرمانی تیم ملی والیبال ایران به پایان رسید.