شهر خبر

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی: سازمان ملل باید پیشگام و هدایتگر عصر جامعه جهانی باشد

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی: سازمان ملل باید پیشگام و هدایتگر عصر جامعه جهانی باشد

رئیس جمهوری کره جنوبی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، این نهاد بین‌المللی باید پیشگام و هدایتگر عصر جامعه جهانی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی گفت که کشورش هر چه در توان دارد برای حمایت از یک نظم احیا شده جهانی بر مبنای همکاری و استحکام انجام می‌دهد.

وی همچنین متعهد شد که کشورش هدایتگر نسخه‌ای برای همکاری و همزیستی است که توسط کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به اشتراک گذاشته می‌شود و افزود: برای تسهیل همکاری مشترک در چارچوب نظم چند جانبه، سازمان ملل باید به نهادی تبدیل شود که به ایجاد اعتماد بین کشورهای عضو می‌پردازد.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین خواستار ریکاوری همه‌گیر از پاندمی کرونا شده و وعده تامین ۲۰۰ میلیون دلاری کمک مالی به کوواکس را داد.

مون جائه این همچنین گفت، یک وظیفه اصلی دیگر اقدام برای رویارویی با بحران جوی است و افزود: با برگزاری اجلاس آب و هوایی COP۲۶ در پایان سال جاری میلادی، دولت سئول برنامه ملی خود را برای اجرای توافق آب و هوایی پاریس و توقف انتشار گازهای گلخانه‌ای تا ۲۰۵۰ نهایی می‌کند.

وی ادامه داد: ما باید نیروگاه‌های سوخت فسیلی را بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تعطیل کرده، به تامین مالی نیروگاه‌های سوخت فسیلی پایان دهیم و به دنبال نسلی از انرژی‌های پاک، جدید و تجدید پذیر باشیم.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین به مساله صلح در شبه جزیره کره و کره شمالی اشاره کرد و خواستار از سرگیری سریع گفت‌وگو بین دو کره و آمریکا و کره شمالی شد.

وی همچنین گفت: امروز من یکبار دیگر به جامعه جهانی تاکید می‌کنم تا قوای خود را برای انتشار اعلامیه پایان جنگ دو کره بسیج کنند. اگر چنین موفقیتی به دست آید، پیشرفتی نهایی برای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره و بیانگر عصری از صلح کامل خواهد بود.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین از پیونگ یانگ خواست تا یکسری تغییرات انجام دهد که به نفع عصر جامعه جهانی است و برای این منظور، به مساله جدا افتادن خانواده‌ها در دو طرف کره اشاره کرد که پس از جنگ در شبه جزیره کره، چندین دهه است که از دیدار یکدیگر محروم مانده‌اند.

انتهای پیام