شهر خبر

البرهان: سیاستمداران مسئول تکرار تلاش‌ها برای کودتا در سودان هستند

البرهان: سیاستمداران مسئول تکرار تلاش‌ها برای کودتا در سودان هستند

رئیس شورای حاکمیتی سودان و معاونش، سیاستمداران این کشور را مسئول تکرار تلاش‌ها برای کودتا دانستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان امروز چهارشنبه در سخنانی خطاب به مردم گفت: برخی گروه‌های سیاسی رنج و مشکلات شهروندان را نادیده می‌گیرند و دنبال توهین به نیروهای مسلح هستند. توهین به نظامیان وسیله‌ای برای دستیابی به پست‌ها و کرسی‌ها شده است. ما اجازه نمی‌دهیم هیچ گروه سیاسی بر ما تسلط یابد یا به ما توهین کند. شعارهای انقلاب بین نزاع بر سر کرسی‌ها و قدرت گم شده است.

البرهان از عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان انتقاد کرد و گفت: ما را از طرح نخست وزیر کنار گذاشتند. هیچ طرفی نمی‌تواند به تنهایی کشور را اداره کند. ما برای بازسازی سودان با گروه‌های ملی تلاش می‌کنیم که به انتقال دموکراسی ایمان دارند.

وی گفت: نیروهای مسلح تلاش اخیر برای کودتا را ناکام گذاشتند. همگی در حمایت از کشور شریک هستیم. هیچ طرفی نمی‌تواند نیروهای مسلح را از صحنه کنار بزند. ارتش تمام تلاش خود را برای حفظ وحدت سودان به کار می‌گیرد.

البرهان گفت: ما با ایجاد کشوری دموکراتیک و مدنی از طریق انتخابات موافقیم و از تأسیس آن حمایت می‌کنیم. نباید هیچ کدام از شرکای دوره انتقالی کنار گذاشته شوند.

محمد دقلو حمیدتی، معاون البرهان نیز سیاستمداران را مسئول تکرار تلاش ها برای کودتا دانست و گفت: سیاستمداران به دلیل نزاعشان بر سر کرسی و تقسیم قدرت مسئول تکرار تلاش‌ها برای کودتا هستند. سیاستمداران شهروندان سودانی و نیازهای اساسی شان را نادیده گرفتند. تلاش اخیر برای کودتا اولین تلاش نبود و ما طی دوره انتقالی مقابل بسیاری از تلاش‌ها برای کودتا ایستادیم. نیروهای مسلح تلاش اخیر را ناکام گذاشتند و عاملان آن را بازداشت کردند.

انتهای پیام