به گزارش برنا، سید عبدالرحیم موسوی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید نیروی هوایی ارتش در مرکز آموزش هوایی شهید خضرایی، با تسلیت فرارسیدن اربعین اباعبدالله الحسین (ع) گفت: زائرین امام حسین(ع) قدم به قدم به دیار عشق نزدیک می‌شوند و دلهای ما همراه کسانی است که با شوق بین‌الحرمین در حال راهپیمایی هستند.

فرمانده کل ارتش با تشکر از خدمات و اقدامات سرتیپ نصیرزاده در دوران مسوولیت خود، گفت: شهادت می‌دهم که او با تلاش و مجاهدت به عهدی که بسته بود وفا کرد، که این جای تشکر دارد، البته او امروز در جایگاه والاتری مشغول به خدمت شدند و امیدواریم در همکاری با سردار محمد حسین سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح این توفیقات همچنان ادامه داشته باشد.

سرلشکر موسوی با تبریک به سرتیپ واحدی به دلیل انتصاب به عنوان فرمانده نیروی هوایی ارتش، افزود: او مورد اعتماد فرماندهی معظم کل قوا قرار گرفتند که جای تبریک دارد.

وی خطاب به سرتیپ واحدی تصریح کرد: شما سکان‌دار نیرویی شدید که کارنامه آن، همه افتخار و سربلندی است.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: خلوص نیت و روحیه انقلابی در تمامی کارکنان نیروی هوایی ارتش وجود دارد و با ورود به پادگان‌های این نیرو، توجه ویژه شهدا به این مجموعه‌ها را به خوبی احساس می‌کنیم.

سرلشکر موسوی، انتظارات مقام معظم رهبری از نیروی هوایی را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: ایشان ظرفیت‌های عظیم نیروی هوایی و کارکنان نیروی هوایی را به خوبی می‌بینند و به دلیل همین ظرفیت‌ها، نگاه ویژه‌ای به نیروی هوایی دارند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: نیروی هوایی سرمایه‌های عظیمی چون کارکنان ولایی و متخصص دارد و استفاده از این فرصت‌ها حتما می‌توانید موجب موفقیت این نیرو باشد. امروز نیروی هوایی در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند به هر تهدیدی پاسخ قاطع دهد.

سرلشکر موسوی با اشاره به پیشرفت‌های نیروی هوایی ارتش در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین تاکید کرد: نیروی هوایی امروز در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده که موفقیت‌های و دستاوردها این نیرو در حوزه پهپاد از این جمله است.

وی به آمادگی نیروهای مسلح برای پاسخ به تهدیدهای احتمالی اشاره کرد و گفت: با توجه به توانمندی‌هایی که در نیروهای مسلح سراغ داریم هر تهدیدی را که علیه منافع و آرمانهای انقلاب اسلامی باشد با تمام توان پاسخ خواهیم داد.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: نیروی هوایی پر از انسان‌های متعهد، تحصیلکرده و پا در رکاب است، این نیرو نه تنها برای اداره خود و در اختیار گرفتن مسوولیت‌ها در سطح نیروهای مسلح، انسان‌های قابل توجه‌ای دارد، بلکه می‌تواند مدیرانی توانمند و دانشمند به کشور معرفی کند.

سرلشکر موسوی هم افزایی و همکاری را عامل موفقیت در مسوولیت‌های مختلف دانست و گفت: ما در ارتش ظرفیت‌های بسیار عظیمی داریم که اگر این ظرفیت‌ها در کنار هم قرار بگیرند و در یک مسیر هم افزایی باشند، قدرت بیشتری را برای کشور به همراه خواهند آورد.

وی ادامه داد: سیاست‌ها و راهبردها کلان ارتش بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا تدوین و در اختیار فرماندهان قرار گرفته تا بتوانند برای پیشرفت از آن استفاده کنند، پس نباید حتی یک روز را هم از دست بدهیم.​