شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله

ارائه توضیح درباره مرمت خانه آیت الله طالقانی

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ارائه توضیح درباره مرمت خانه آیت الله طالقانی صورت گرفت.

فریدون محمدی با اشاره به مصاحبه اخیر خود در خصوص وضعیت خانه آیت الله طالقانی اظهار کرد: در صحبت های قبلی مطرح شد که خانواده آیت الله طالقانی درخواست واریز اعتبار مرمت خانه را به حساب شخصی خود دارند و می خواهند خودشان اقدامات مرمتی لازم را انجام دهند ولی واقعیت این است که اصل ماجرا اینطور نبوده است.

وی ادامه داد: در حقیقت، خانواده آیت الله طالقانی خواستار این هستند که اگر قرار است خانه پدریشان از سوی میراث فرهنگی مرمت شود، با نظارت مستقیم آنها باشد که خواسته به حقی هم است.

این مسئول اضافه کرد: بنابراین تاکید خانواده آیت الله طالقانی بر نظارت بر هزینه کرد و نحوه مرمت بنا است و به هیچ وجه این موضوع مطرح نیست که آنها بخواهند اعتبار مرمتی را در اختیارشان قرار دهیم.

محمدی افزود: البته هنوز میراث فرهنگی در این خصوص با خانواده آیت الله طالقانی به توافق نرسیده و فعلا اجازه مرمت بنا را نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز توضیح داد: متاسفانه سال مالی تمام شده و اعتبار تخصیص یافته سال گذشته برای مرمت این خانه برگشت می خورد.

وی گفت: ما آمادگی داشتیم که خانه آیت الله طالقانی را مرمت کنیم ولی مذاکرات به نتیجه نرسیده و فعلا خانواده ایشان اجازه این کار را نداده اند.

وی توضیح داد: روستای گلیرد واقع در بالا طالقان هم یک حمام تاریخی و هم خانه آیت الله طالقانی را در خود جای داده و در صورت مرمت این مکان های تاریخی، ظرفیت جذب گردشگر در این منطقه بیشتر می شود.

ارائه توضیح درباره مرمت خانه آیت الله طالقانی