شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#سازمان همکاری شانگهای

زاخارووا: آمریکا و ناتو مسئول بازسازی افغانستان هستند/ اروپایی‌ها هر دروغی علیه روسیه را باور می‌کنند


زاخارووا: آمریکا و ناتو مسئول بازسازی افغانستان هستند/ اروپایی‌ها هر دروغی علیه روسیه را باور می‌کنند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه سیاست آتی سازمان همکاری شانگهای و پیمان امنیت جمعی در قبال افغانستان بستگی به عملکرد طالبان دارد، گفت: آمریکا و ناتو باید مسئولیت بازسازی زیرساختارهای اقتصادی-اجتماعی این کشور را بپذیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»،  "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی سیاست  مشترک آتی خود در خصوص افغانستان را با توجه به اقدامات جنبش طالبان و تحقق مسئولیت‌ها و وعده‌های اعلام شده از سوی آنها مشخص خواهند کرد.

وی تأکید کرد: «کشورهای عضو این دو سازمان منطقه‌ای در این خصوص اتفاق نظر دارند که آمریکا و متحدانشان باید مسئولیت کامل بازسازی زیرساختارهای اجتماعی و اقتصادی افغانستان را بعنوان نخستین گام در جهت حل و فصل مشکلات انسانی در این کشور بر عهده بگیرند.» 

زاخارووا همچنین در تفسیر قطعنامه جدید ضدروسی پارلمان اروپا، یادآور شد که متأسفانه ساختارهای اتحادیه اروپا مدتهاست که بر اساس هر نوع انتقاد علیه روسیه و حتی هر نوع دروغ ممکن و خودساخته و اطلاعات نادرستی در رابطه با این کشور هدایت می‌شوند و به واقعیات مربوط به روابط روسیه در عرصه بین‌المللی و موقعیت کنونی آن کاری ندارند.

این دیپلمات روس افزود، اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا به مواضع مسکو توجهی نداشته و بر اساس اتهامات بی‌اساس و اطلاعات رسانه‌های گروهی آمریکایی هدایت می‌شوند و به همین دلیل تصمیمات ضدروسی آنها غیرواقع بینانه و بی‌ارزش هستند.

لاوروف در حاشیه مجمع عمومی با وزیر خارجه آمریکا دیداری نخواهد داشت

ماریا زاخارووا همچنین اعلام کرد که برنامه‌ای برای دیدار دوجانبه "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه با "آنتونی بلینکن" همتای آمریکایی وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در نظر گرفته نشده است. لاوروف ریاست هیئت نمایندگی روسیه در این دور از نشست سطح بالای مجمع عمومی را برعهده دارد. سخنرانی وی در این نشست برای تاریخ 25 سپتامبر (سوم مهر ماه) برنامه ریزی شده است.

به گفته زاخارووا، وزیر خارجه روسیه در مدت حضور خود در نیویورک، حدود 25 دیدار دوجانبه با همتایان خود از سایر کشورها خواهد داشت و همچنین با "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو می‌کند.

انتهای پیام/