به گزارش برنا، دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان سرافراز بیان کرد: فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس را گرامی میدارم و به روح پاک شهدا و امام عزیز شهدا درود و صلوات می فرستم و پیشاپیش اربعین حسینی را تسلیت عرض می کنم.

او ادامه داد: از مسئولین فدراسیون و سازمان بسیج ورزشکاران تشکر و قدردانی می کنم که در این ایام با اقدامات ارزشمند و معنوی شان باعث نشر و ترویج ارزش های هفته دفاع مقدس می شوند.

احمدی افزود: افتخار آفرینی و کسب مدال های رنگارنگ ملی پوشان و قهرمانان کاروان سردار دل ها را در رقابت های پارالمپیک تبریک عرض می کنم. در این رویداد شاهد ترویج ارزش های معنوی، انسانی و اخلاقی بودیم. کاروان سردار دل ها با برنامه ریزی و همکاری ارزشمند مجموعه فدراسیون های مرتبط توانست بارها پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پارالمپیک به اهتزاز در آورد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی عنوان کرد: قهرمانی به تنهایی واجد ارزش نیست آنچه که به قهرمانی ها ارزش می دهد آراستگی معنوی و فرهنگی است و مقام معظم رهبری بر این ارزش ها در ورزش تاکید دارند و قهرمانان ما در میادین مختلف مروج ارزش های انسانی، فرهنگی، اخلاقی و پهلوانی هستند.

او اظهار داشت: امروز دلیل ماندگار شدن نام ورزشکاران ما علاوه بر کسب قهرمانی ها، ارزش های انسانی و اخلاقی است که آنها در میادین ورزشی نشان دادند. همواره باید در ورزش مباحث معنوی و اخلاقی را تبلیغ و ترویج کنیم.

دکتر احمدی بیان کرد: امروز ورزش کشور با برگزاری یادواره و مسابقات با نام شهدا مشارکت فعال و حضور پرشوری در ترویج ارزش های هفته دفاع مقدس دارد. همچنین در رویدادهای مختلف بارها شاهد اهدای مدال قهرمانان به شهدا و خانواده معزز آنها هستیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در پایان گفت: امیدوارم با ترویج ارزش های معنوی و فرهنگی بیش از پیش در مسیر شهدا و امام راحل قدم برداریم و در سایه منویات مقام معظم رهبری شاهد توفیقات روزافزون جامعه ورزش کشورمان باشیم.