شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

اخبار انتخابات پارلمانی عراق| از تخلفات تبلیغاتی نامزدها تا طرح امنیتی انتخاباتی در استان‌های جنوبی


اخبار انتخابات پارلمانی عراق| از تخلفات تبلیغاتی نامزدها تا طرح امنیتی انتخاباتی در استان‌های جنوبی

مسئول اطلاع رسانی کمیته عالی انتخابات عراق از تخلفات ناچیز با گذشت چند روز از تبلیغات انتخابات خبر داد و به گرم شدن تنور انتخابات با نزدیک شدن به دهم اکتبر اشاره کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، کمیساریای عالی انتخابات از 100 مورد تخلف انتخاباتی از زمان شروع تبلیغات انتخابات پارلمانی زودهنگام خبر داد.

«حسن سلمان» مسئول اطلاع رسانی این کمیساریا گفت: تخلفات رخ داده ناچیز است و مستوجب مجازات نیست. بیشتر تخلفات مربوط به نصب پوستر و بنرهای تبلیغاتی در محلی غیر از محل‌های مشخص شده است.

وی اعلام کرد: تخلفاتی که در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد، رصد و به کمیساریا ارسال می‌شود. کمیساریا تاکنون هیچ تشکل یا نامزدی را مجازات نکرده است.

سلمان از گرم شدن تنور رقابت با نزدیک شدن موعد رای گیری خبر داد.

تاثیرگذاری بر اراده نامزدها محدود خواهد بود

شماری از نمایندگان پارلمان عراق بر مشارکت گسترده رای دهندگان در انتخابات تاکید و اعلام کردند که رای دهندگان فرصت انتخاب نماینده خود در پارلمان جدید را به سبب قانون جدید انتخابات دارند.

«فاضل جابر» نماینده ائتلاف فتح به المعلومه گفت: رای دهنده فرصت انتخاب نماینده خود را در قالب حوزه یا منطقه محل سکونت خود دارد و از این رو تاثیرگذاری بر اراده آن برای انتخاب نامزد به سادگی میسر نخواهد شد.

«سرکوت شمس الدین» دیگر نماینده پارلمان عراق هم بیان کرد: برخی به دنبال انحصاری کردن آرای رای دهندگان در اقلیم کردستان عراق هستند و شکست این تحرکات با حضور حداکثری رای دهندگان در حوزه های اخذ رای و گرفتن فرصت از انحصار طلبان است.

«محمد الصیهود» نماینده سابق پارلمان عراق هم به المعلومه گفت: صندوق‌های رای نقش مهمی در تغییر در روند سیاسی عراق دارند و این به مشارکت فعال نیاز دارد به ویژه که نظام انتخاباتی متفاوت از قبل است.

«حامد الموسوی» عضو ائتلاف فتح عراق گفت: فرصت برای تعویق انتخابات پس از این دیگر مطرح نیست. بهانه تراشی و تلاش برای تعویق انتخابات داخلی نیست بلکه از خارج است.

وی افزود: آمریکا نه تنها در راستای به تعویق انداختن انتخابات حرکت کرده، بلکه توان بهانه تراشی و اجرایی کردن آن را به واسطه عوامل خود در داخل عراق دارد.

طرح امنیتی ویژه انتخابات دهم اکتبر در استان‌های جنوبی عراق

سرلشکر «سعد علی عاتی الحربیه» از طرح امنیتی ویژه حمایت از انتخابات در دهم اکتبر آینده خبر داد که در سه استان جنوبی انجام می‌شود.

وی افزود: همه نیروهای امنیتی اعم از ارتش و پلیس و اطلاعاتی در راستای تامین امنیت مراکز انتخابات و صندوق‌های رای گیری و نیز شهروندان حرکت خواهند کرد و راه‌های منتهی به رای گیری در استان‌های ذی قار، میسان و المثنی امن خواهد شد.

حربیه از استقرار نیروهای بیشتر برای تقویت امنیت انتخابات در استانهای جنوبی عراق هم خبر داد.

انتهای پیام/