شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#چین

در مقایسه با چین؛

فرمانده آمریکایی: روسیه تهدید نظامی درجه یک علیه آمریکا است

فرمانده آمریکایی: روسیه تهدید نظامی درجه یک علیه آمریکا است

یکی از فرماندهان نظامی آمریکا مدعی شد اگر چه چین در درازمدت تهدیدی برای موجودیت آمریکا تلقی می شود اما در حال حاضر، بیشترین تهدید نظامی از جانب روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «گلن ونهرک» فرمانده دفاع هوافضای مقر شمالی آمریکا در گفتگو با مجله نیروی هوایی این کشور، مدعی شد که در مقایسه با چین، توانمندی های نظامی روسیه تهدید جدی تری برای ایالات متحده محسوب می شود.

وی در ادامه این ادعا افزود: در حال حاضر، روسیه تهدید نظامی درجه یک علیه آمریکا به شمار می رود حال آنکه در دراز مدت چین تهدیدی برای موجودیت آمریکا است.

این مقام نظامی آمریکا افزود: اما در حال حاضر، روسیه از بابت داشتن تجهیزات نظامی چون زیر دریایی، بمب افکن و موشک های کروز برای ما یک تهدید است.

این در حالی است که در ماه میلادی می نیز، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد که دولت واشنگتن در حال بررسی توسعه توانایی های رزمی چین و روسیه است.

این دو کشور در طول ۱۰ سال گذشته، صدرنشین لیست تهدیدهای نظامی علیه واشنگتن بوده اند حال آنکه آمریکا از یک سو با تقویت دیوار ناتو در مرزهای روسیه و از سوی دیگر با اتخاذ سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک، به دنبال رفع چالش های بلندمدتی است که با آنها خواهد داشت.

پیشتر، «کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا نیز طی سخنانی مدعی شد که روسیه در حال حاضر تهدید بزرگ‌تری به نسبت چین در برابر آمریکا محسوب می‌شود.

این مقام ارشد پنتاگون مدعی شد در حالی که چین ممکن است «تهدیدی تدریجی» برای واشنگتن و متحدانش محسوب شود، روسیه ممکن است در کوتاه مدت با توجه به رفتارهایش در اروپا، خاورمیانه، آسیا و فضای مجازی به مشکل بزرگ‌تری تبدیل شود.