شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#شبکه‌های اجتماعی#واردات#سوخت

تحقیر و تمسخر تیم آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی بعد از ادعاهای مضحک ضد حزب‌الله


تحقیر و تمسخر تیم آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی بعد از ادعاهای مضحک ضد حزب‌الله

ادعاهای مضحک دشمنان مقاومت و تیم سفارت آمریکا در لبنان ضد حزب‌الله و روند واردات سوخت از ایران، سوژه بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بحث واردات سوخت از ایران به لبنان و معادلاتی که بعد از آن با شکست محاصره آمریکا ضد لبنان و حتی سوریه ایجاد شد، این مسئله یکی از موضوعات اساسی در تحولات منطقه بوده و اغلب رسانه‌ها همچنان به پوشش اخبار و گزارش‌های مربوط به این موضوع می‌پردازند.

در همین راستا «کمال خلف» نویسنده برجسته فلسطینی و ستون نویس روزنامه فرامنطقه‌ای الیوم در مقاله‌ای نوشت، بعد از تحولات زیادی که موازنه‌ها را در واقعیت سیاسی و معیشتی بحران زده لبنان تحت تاثیر قرار داد و بعد از اینکه حزب الله و متحدان آن توانستند با واردات سوخت ایران از طریق سوریه به لبنان، محاصره آمریکایی را بشکنند و به دنبال آن دولت ایالات متحده مجبور شد برای واردات گاز مصر و برق اردن از طریق خاک سوریه به لبنان به این کشور چراغ سبز جهت انجام مذاکره با دمشق را بدهد، حزب الله به عنوان تنها نجات دهنده ملت لبنان در سایه ناتوانی دولت این کشور و ترس مسئولان آن از آمریکا، معرفی شد.

مهمتر از همه اینکه هیئت رسمی لبنان بعد از گذشت بیش از 10 سال به دمشق سفر کرد و روابط میان دو طرف وارد مرحله جدیدی شد. یکی از نقاط عطف این اتفاق آن است که برخی از احزاب سیاسی لبنان که قبلاً در پروژه سرنگونی دولت سوریه و نیز تحریف تصویر حزب الله در لبنان تحت هدایت و حمایت آمریکا و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مشارکت داشتند، امروز دچار سردرگمی و نیز بحران گفتمان با مردم شده‌اند.

این طرف‌ها که متشکل از برخی احزاب و شخصیتهای سیاسی لبنان هستند تلاش می‌کنند تا متغیرهای جدید را نادیده گرفته و کمپینی علیه واقعیت جدید منطقه آغاز کنند. واضح است که این افراد از یک سو تلاش می‌کنند تیرهایی در تاریکی پرتاب کنند و از سوی دیگر از مشکل ابهام در وضعیت داخلی خود رنج می‌برند.

به نظر می‌رسد که این طرفها کارت‌های خود علیه حزب الله و اتهام‌زنی‌های مکرر علیه آن مبنی بر اینکه این حزب مسئول مستقیم بحران اقتصادی لبنان است، را از دست داده‌اند. همچنین بعد از اینکه حزب الله اقدام عملی بزرگی برای حل بحران سوخت لبنان انجام داد اکنون طرف‌های مذکور باید در برابر مردم پاسخگو باشند که چه کاری برای حل بحران لبنان کردند؟ متحدان آنها کجا هستند؟ پولهایی که این افراد از طرف‌های خارجی دریافت می‌کنند کجا خرج می‌شود؟ چرا دوستان این احزاب و شخصیت‌ها مانند متحدان حزب الله به لبنان برای نجات از بحران کمک نکردند؟

کاهش شدت بحران لبنان از طریق ابتکار حزب الله با واردات سوخت ایران به لبنان به کمک متحد سوری خود و ارائه این محموله‌ها به همه مردم بدون تبعیض فرقه‌ای و منطقه‌ای و همچنین ارائه رایگان آن به مراکز حیاتی همچون بیمارستانها، پرورشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان و... حزب الله را در موقعیت یک ناجی بزرگ برای لبنانی‌ها قرار داده و بزرگ منشی و انسان دوستی و فروتنی این حزب را به نمایش گذاشت. در واقع حزب‌الله بار دیگر موفق شد در برابر محاصره آمریکا و تهدید رژیم صهیونیستی پیروز شود.

بعد از اینکه دشمن آمریکایی- صهیونیستی نتوانست نقشه‌های خود را مقابل مقاومت پیش ببرد مهره‌های داخلی آنها در لبنان شروع به کار کردند تا با هجمه‌های کلامی و ادعاهای بی‌اساس، ارزش کار حزب الله را تحت تاثیر قرار دهند. این طرف‌ها در تلاش برای تحقق اهداف خود ضد حزب الله به سخنان بسیار عجیب و مضحکی روی آوردند که موجب تمسخر آنها در شبکه‌های اجتماعی شد.

این اظهارات و اتهامات مهره‌های آمریکا ضد مقاومت بیانگر میزان سردرگمی تیم سفارت آمریکا در بیروت و بحران گفتمانی است که این گروه در لبنان از آن رنج می‌برند. در اینجا مجموعه‌ای از اتهامات و ادعاهای مضحک دشمنان مقاومت که برخی از آنها در رسانه‌ها و نشریات وابسته به این طرف‌ها منتشر شده را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

- قبل از ورود سوخت ایران به لبنان و هنگامی که سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله اعلام کرد، اولین کشتی حامل سوخت ایران در راه لبنان است، مهره‌های آمریکا در لبنان گفتند که نصرالله به یک سری مواضع سیاسی غیر واقعی تکیه کرده و واردات سوخت ایران به لبنان اصلاً امکان پذیر و قابل اجرا نیست. در همین زمینه «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی و از اعضای جریان غربگرای 14 مارس گفت که «این یک شوخی احمقانه و غیرقابل تحقق است؛ زیرا ایران که خودش از کمبود سوخت رنج می‌برد چگونه می‌تواند به لبنان سوخت بدهد». اما بعد از اثبات حرکت کشتی‌های ایرانی به سمت لبنان این ادعای سمیر جعجع و کاملاً رد شد.

- بعد از اینکه واردات سوخت ایران به لبنان به واقعیت پیوست، اعضای تیم سفارت آمریکا در لبنان در ادعایی مضحک گفتند که حزب‌الله سوخت قاچاق لبنان را در داخل خاک سوریه ذخیره کرده و سپس آن را دوباره به عنوان سوختی که از ایران می‌آید وارد لبنان کرد؛ به این معنا که هیچ کشتی وجود نداشته و آنچه حزب الله انجام داده فقط نمایشی بود تا لبنانی‌ها باور کنند که این حزب برای آنها تلاش می‌کند! این ادعا به اندازه‌ای مضحک بود که حتی طرفداران مقاومت و کاربران در شبکه‌های اجتماعی برای پاسخ دادن به آن هیچ زمانی صرف نکرده و تنها خندیدند.

- محافل مخالف حزب الله در لبنان اعلام کردند که سوخت ایران بی کیفیت است و منجر به خرابی ژنراتورها می‌شود و برای خودروهای لبنانی مناسب نیست. این در حالی است که بلافاصله بعد از رسیدن سوخت مازوت ایران، ژنراتور‌ها در بسیاری از مناطق لبنان که سوخت میان آنها توزیع شده بود به شکل مداوم شروع به کار کردند. درباره محموله بنزین که طی روزهای آینده وارد لبنان خواهد شد نیز شکی نیست که مجدداً ادعای دشمنان مقاومت در این زمینه کاملا رد خواهد شد.

- درباره ادعا و اتهام چهارم که بسیاری از کاربران آن را «جوک قرن» دانسته و معتقدند باید جایزه خنده‌دار‌ترین گفتمان سیاسی در قرن بیست و یکم به آن داده شود توسط «انطوان زهره» نماینده حزب نیروهای لبنانی وابسته به جریان 14 مارس بیان شد. او در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که «گاز مصر که از خط عربی سوریه عبور می‌کند توسط سوریه غارت شده و گازی با کیفیت پایین‌تر جایگزین آن خواهد شد». باور کنید این حرف را یک نماینده پارلمان لبنان زده است! منظور او این است که سوریه دارای ذخایر زیادی از گاز با کیفیت پایین است، به همین منظور خطوط لوله خود را سوراخ و گاز مصر را خارج می‌کند و سپس گاز سوریه را از این سوراخ وارد لوله کرده و به لبنان انتقال می‌دهد!

برخی اظهارات پوچ سیاسی دیگری نیز توسط همین طرف‌های مخالف مقاومت در لبنان درباره حاکمیت و استقلال این کشور مطرح شد مبنی بر اینکه آیا حزب الله برای واردات سوخت از ایران به لبنان عوارض گمرکی پرداخت کرده است?

دقیقا نمی‌دانیم که آیا برای این اقدام و به واردات سوخت جهت نجات لبنانیها تعرفه گمرکی تعلق میگیرد یا نه، اما اگر به واقعیت چند روز پیش لبنان نگاه کنیم؛ جایی که نانوایی‌ها از کار متوقف شده و مردم نان برای خوردن نداشتند، بنزین برای خودروها یافت نمی‌شد، برق سراسر کشور قطع شده بود، بیمارستان ها قادر به انجام فعالیت‌های ضروری خود نبودند و دولت نیز ناتوان از حل همه این مشکلات بود تا اینکه حزب الله برای نجات مردم اقدام کرد، صحبت کردن درباره مسائلی همچون عوارض گمرکی واقعاً مضحک است.

در پایان باید بگوییم طرح چنین ادعاهای ساده لوحانه و مغرضانه نشان دهنده سردرگمی و نگرانی اردوگاه آمریکایی در لبنان است که قطعاً وضعیت آن بدتر نیز خواهد شد. هنگامی که آمریکا آغاز به تقابل با حزب‌الله کرد معتقد بود که نقشه‌های آن مقاومت را تضعیف می‌کند؛ اما هیچ یک از آنها نتیجه نداشت. نمونه‌های شکست مشابه پروژه‌های آمریکا را می‌توان در کشورهایی همچون افغانستان به وضوح مشاهده کرد.

انتهای پیام/