به گزارش برنا، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جمعه (27 شهریورماه) با معرفی هشت تیم برتر صعود کننده به مرحله نهایی به پایان رسید.

بازیکن تیم موج‌سواران ساحل نوشهر ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی ایران در رقابت‌های مردان آسیا، برگزاری لیگ برتر والیبال ساحلی را نقطه قوت این رشته دانست و گفت: با برگزاری لیگ برتر ساحلی تمامی مربیان دوباره احیا شدند و به سمت والیبال ساحلی گرایش پیدا کردند. درحال حاضر اکثر تیم‌های حاضر در لیگ برتر ساحلی مربیان بادانشی دارند که خود زمانی بازیکنان خوبی بودند.

بهمن سالمی با یادآوری پخش زنده رقابت‌های هفته هفتم و هشتم مرحله مقدماتی لیگ برتر ساحلی به میزبانی تهران، افزود: امیدوارم مسابقات مرحله پلی‌آف و فینال هم پخش مستقیم داشته باشد تا جوانان گرایش بیشتری به این رشته پیدا کنند.

وی در ادامه به ضرورت میزبانی ایران در تورهای جهانی 2 و 3 ستاره اشاره کرد و گفت: این اتفاق به سود والیبال ساحلی ایران و بازیکنانش خواهد بود.

ملی‌پوش والیبال ساحلی با اشاره به زمان کوتاه باقی‌مانده تا برگزاری بازی‌های آسیایی 2022 چین، گفت: اگر اولویت فدراسیون کسب سکو در این رقابت‌هاست، باید از همین حالا استارت کار زده شود.

سالمی گریزی هم به عملکرد والیبال ساحلی ایران در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا زد و افزود: برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا برنامه‌ریزی دقیقی از سوی فدراسیون والیبال انجام شده بود و در مرحله حذفی مسابقات درحالی بازی را با نتیجه دو بر یک به قطر واگذار کردیم که پیش‌تر در پنج مسابقه به پیروزی رسیده بودیم.

وی تصریح کرد: قطر دربازی‌های جاکارتا تنها یک ست باخت بود، آن هم مقابل تیم ایران بود و در نهایت این تیم قهرمان شد. بنابراین اگر از حالا برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم، کسب سکوی بازی‌های آسیایی 2022 دور از دسترس نیست.

بازیکن تیم موج‌سواران ساحل نوشهر به نمایندگی از بازیکنان این رشته ورزشی از فدراسیون والیبال و کمیته ساحلی درخواست کرد که برای شش ماهه دوم سال جاری مسابقات مختلف والیبال ساحلی در استان‌های جنوبی کشور برنامه‌ریزی کنند تا بازیکنان ساحلی ایران در طول سال بیشتر درگیر مسابقات باشند.

وی با اشاره به آرمان والیبال ساحلی ایران که کسب سهمیه بازی‌های المپیک و سکوی بازی‌های آسیایی است، اشاره کرد و گفت: حضور در مسابقات مختلف برای آماده نگهداشتن بازیکنان در والیبال ساحلی اهمیت فراوانی دارد و تجربه یک تورنمنت به مراتب از اردوهای آماده‌سازی برای بازیکنان ساحلی بهتر است.

سالمی در پایان از دکتر داورزنی رئیس فدراسیون، سرپرست و دبیر کمیته ساحلی و تمامی باشگاه‌ها و حامیان مالی والیبال ساحلی به خاطر حمایت از بازیکنان این رشته  تشکر و قدردانی کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که از 18 فروردین آغاز شده است، 26 شهریورماه با معرفی هشت تیم برتر صعود کننده به مرحله نهایی به پایان رسید.

پس از پایان مرحله مقدماتی، تیم‌های موج سواران ساحل نوشهر، ساوانا بهشهر، پیکان بندر دیر، شهداب یزد، رعد پدافند تهران، هورسان رامسر، مقاومت گلساپوش یزد و سروقامتان بابل با قرار گرفتن در رتبه‌های اول تا هشتم جدول لیگ برتر ساحلی به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کردند.

مرحله نهایی این رقابت‌ها در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه هفتم تا نهم مهرماه به میزبانی بندرعباس برگزار خواهد شد.