شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#فیلیپین#رئیس جمهور

دوترته: سازمان ملل محصول گذشته‌های دور است و واقعیت‌های سیاسی و اقتصادی امروز را منعکس نمی‌کند

دوترته: سازمان ملل محصول گذشته‌های دور  است و واقعیت‌های سیاسی و اقتصادی امروز را منعکس نمی‌کند

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا مسیر "نابرابری" را تغییر دهند و گفت این مسئله آینده بشریت را مشخص خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان ملل، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین در پیام ضبط شده‌اش برای مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آنچه من دیدم ، آینده احتمالاً "نابرابر" خواهد بود ، فقرا با ثروتمندان کنار می‌آیند ، بدون هیچ امیدی و شانسی برای اینکه بتوانند فاصله‌ها را کم کنند. ما با همه وجدان خود نمیتوانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

او با "تیره و تار" خواندن وضعیت جهان امروز یادآوری کرد که این همه گیری زندگی همه را تحت تأثیر قرار داد ، بحران آب و هوا بدتر شده ، نابرابری‌ها عمیق تر شده و تعادل ژئوپلیتیکی در حال تغییر است.

او گفت: مطمئناً اینها مشکلات پیچیده‌ای هستند. اما یک چیز روشن است ، همه آنها بیشترین ضربه را به فقرا زدند. بی عدالتی موضوع مشترکی است که این مسائل را به هم پیوند می‌دهد. 

 دوترته سپس از حاظران پرسید که چگونه آنها به عنوان دولت می‌توانند تعهدات خود در قبال شهروندان خود را با مسئولیت خود در قبال بقیه بشریت تطبیق دهند؟ و پاسخ داد: ما تشخیص می‌دهیم که تنها چند جانبه‌گرایی می‌تواند کالاهای مورد نیاز ما را تامین کند.

وی به عنوان مثال به میزان بسیار نامتعادل واکسیناسیون کرونا در جهان اشاره کرد و با بیان اینکه برخی از کشورهای ثروتمند در حال حاضر درباره دز تقویتی صحبت می کنند ، در حالی که کشورهای در حال توسعه نصف دوز را نداشته‌اند، این رفتار را "غیر قابل باور" و "تکان دهنده" توصیف کرد.

وی گفت: این اقدام باید به به دلیل اقدامی خودخواهانه که نه از لحاظ عقلی و نه از نظر اخلاقی قابل توجیه نیست، محکوم شود.

دوترته همچنین از کمک 1 میلیون دلاری فیلیپین به تسهیلات کوواکس سازمان ملل اشاره کرد و از همه شرکای خود خواست تا از این طرح حمایت کنند.

رئیس‌جمهور فیلیپین همچنین به "آسیب پذیری‌های مختلف کشورهای جهان" در برابر تغییرات آب و هوا اشاره کرد و گفت خطرات و بارها "به سادگی برای همه یکسان نیست."

از نظر دوترته ، جهان اکنون "در یک نقطه بحرانی قرار دارد ، جایی که عدم اقدام منجر به عواقب فاجعه بار برای کل بشریت می شود.

دوترته همچنین به کمپین دولتش علیه مواد مخدر غیرقانونی پرداخت. وی گفت که دولتش تعهدی در قبال مردمش دارد و با همه جنایتکاران "با تمام قدرت" برخورد خواهد کرد.

وی اعتراف کرد که "دستیابی به این هدف بدون چالش نبوده است" و اطلاع داد که به وزارت دادگستری و پلیس ملی فیلیپین دستور داد تا نحوه اجرای این کمپین را بررسی کنند. وی وعده داد: افرادی که در عملیات فراتر از حد عمل کرده‌اند باید در برابر قوانین پاسخگو باشند.

دوترته به تحقیقات رسمی از سوی دادگاه کیفری بین الملل درباره جنایت‌های ارتکابی علیه بشریت اشاره‌ای نکرد و افزود: ما اخیرا برنامه مشترک حقوق بشر خود را با سازمان ملل متحد نهایی کرده‌ایم. این مدلی برای تعامل سازنده بین یک کشور عضو مستقل و سازمان ملل متحد است.

وی همچنین گفت: تغییرات معنادار برای پایدار ماندن باید از درون ایجاد شود. تحمیل اراده شخصی بر دیگری - صرفنظر از قصد و هدف محترمانه‌اش، هرگز در گذشته موثر نبوده است و در آینده هرگز چنین نخواهد شد.

در نهایت ، او استدلال کرد که نهادهای جهان ، از جمله سازمان ملل متحد ، در برخورد با بحران جهانی که نیازمند حکمرانی موثر جهانی است" ناکافی هستند ".

از نظر رئیس جمهور فیلیپین ، سازمان ملل متحد محصول دورانی از گذشته های دور  است و دیگر واقعیت‌های سیاسی و اقتصادی امروز را منعکس نمی کند. او گفت: اگر سازمان ملل قصد دارد جهان را از بحران های زیادی که ما با آن روبرو هستیم هدایت کند ، باید همه چیز تغییر کند. سازمان ملل متحد باید با اصلاح خود ، خود را توانمند سازد. در اینجا امید به انسانیت نهفته است.

انتهای پیام