شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بشار اسد#ترکیه#سوریه#رئیس جمهور

عضو حزب جمهوری خلق ترکیه از ارسال نامه بشار اسد به کلیچدار اوغلو خبر داد


عضو حزب جمهوری خلق ترکیه از ارسال نامه بشار اسد به کلیچدار اوغلو خبر داد

یکی از اعضای حزب جمهوری خلق ترکیه از ارسال نامه رئیس جمهور سوریه به رهبر این حزب برای مذاکره درباره مهاجران سوری خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، باریش یارکاداش نماینده سابق پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خلق در مصاحبه ای که روز سه شنبه منتشر شده مدعی شده که بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیامی برای کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق ارسال کرده است.

وی افزود: این پیام پس از آخرین اظهارات کلیچدار اوغلو درباره منطقه و وضعیت مهاجرین سوری ارسال شده است که گفته بود ما پس از به قدرت رسیدن، مهاجران سوری را به کشورشان باز می گردانیم. یعنی با رضایت خودشان و این کار را در هماهنگی و همکاری با دولت سوریه انجام خواهیم داد. برای مقابله با گروههای تروریستی نیز باید با دمشق گفتگو کنیم.

یارکاداش ادامه داد: پس از این اظهارات بود که بشار اسد در پیامی به کلیچدار اوغلو گفته که بیایید درباره جزئیات این موضوع با هم گفتگو کنیم.

نماینده سابق پارلمان ترکیه با اشاره به اینکه هنوز پاسخی از سوی کلیچدار اوغلو به نامه بشار اسد داده نشده است، گفت: اگر حزب جمهوری خلق مسئله کردها را حل کرده و به سوریه رفته و با بشار اسد دیدار کند، می تواند در دو موضوع مهم اعتبار خود را افزایش دهد.

وی یادآور شد: در این موضوع ج ه پ باید حمایت کاملی از کلیچدار اوغلو داشته باشد. بر اساس نظر سنجی های انجام گرفته، 25 درصد مهاجران سوری خواهان بازگشت به کشورشان هستند که این یعنی یک میلیون مهاجر سوری (از مجموع حدود 4 میلیون نفری که در ترکیه هستند). 

طی ماههای اخیر انتقادات به حضور مهاجران سوری در ترکیه افزایش یافته و مخالفان، این مسئله را ناشی از سیاستهای دولت اردوغان در پذیرش پناهجویان و نیز سیاست آنکارا در قبال سوریه می دانند که باعث شده این کشور همچنان صحنه آشوب و نا امنی باشد. تغییر سیاست در قبال دولت قانونی سوریه و نیز تشویق به بازگشت مهاجران به کشورشان پس از ایجاد ثبات در این کشور از جمله پیشنهادات مخالفان است که به دولت آنکارا داده اند. مخالفان حزب حاکم بر این نکته تاکید دارند که در صورت به قدرت رسیدن، این سیاست ها را در قبال سوریه در پیش خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/