شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح طلبان#واردات#واکسن

اصلاح طلبان و فریب افکار عمومی پیرامون ارتباط واردات واکسن و پذیرش FATF

اصلاح طلبان و فریب افکار عمومی پیرامون ارتباط واردات واکسن و پذیرش FATF

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی در خصوص عملکرد دولت گذشته در واردات واکسن گفت: بی‌تردید عدم واردات واکسن به میزان مورد نیاز کشور در دولت آقای روحانی را باید به پای کوتاهی دولت گذاشت. از آن مهمتر، مساله خطرناک‌تر این است که دولت دوازدهم مایل بود به بهانه واردات واکسن با فشار به مجمع تشخیص مصلحت، به نوعی حاکمیت را وادار به تصویب کنوانسیون اف ای تی اف کند.

صدآنلاین|مساله واردات واکسن به کشور در اوج افزایش مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا به یکی از اصلی ترین مطالبات مردم بدل شده بود. برخی از جریانات نزدیک به دولت و اصلاح طلبان با توجه به موضوع عدم اجازه برای ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی به کشور سوار این موج شدند تا در این موج سواری خواسته های مورد نظر خود را به قیمت از دست رفتن جان مردم محقق کنند. یکی از موضوعاتی که در ورود واکسن کرونا روی آن بحث بود مساله پذیرش اف ای تی اف بود. موضوعی که بعد از تغییر دولت و عدم تصویب اف ای تی اف نشان می دهد مسائل تا چه حد سیاسی و پیچیده نشان داده می شود در حالی که واقعیت موضوع دیگری است. محمدحسن قدیری ابیانه؛ کارشناس مسائل راهبردی دراین باره با راهبرد معاصر سخن گفته است.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل راهبردی در خصوص شبهات واردات واکسن که توسط دولت گذشته بیان شد به راهبرد معاصر گفت: یکی از مهمترین دلایلی که اصلاح طلبان برای عدم واردات واکسن برای جامعه مطرح می‌کردند ارتباط دادن عدم واردات واکسن به عدم تصویب اف ای تی اف است. این درحالی است که واردات میلیونی واکسن در آغاز دوران ریاست آقای رئیسی، بدون تصویب اف ای تی اف نشان می‌دهد دولت قبل در صدد فریب افکارعمومی برای تحقق فعالیت‌های سیاسی مد نظر خود بود.

 

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: بی‌تردید عدم واردات واکسن به میزان مورد نیاز کشور در دولت آقای روحانی را باید به پای کوتاهی دولت گذاشت. از آن مهمتر، مساله خطرناک‌تر این است که دولت دوازدهم مایل بود به بهانه واردات واکسن با فشار به مجمع تشخیص مصلحت، به نوعی حاکمیت را وادار به تصویب کنوانسیون اف ای تی اف کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت دولت در ازای احتمال تصویب اف ای تی اف حتی جان و سلامت مردم را به گروگان گرفته بود.

وی درباره چرایی عدم واردات واکسن های آمریکایی و انگلیسی توضیح داد: عدم واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، به دلیل مواردی بود که بارها و بارها از سوی استعمارگران در تهدید جان و سلامت انسان ها در تاریخ و به‌ویژه علیه ملت ایران ثبت و ضبط شده است. مساله اصلی ضمانت سلامت واکسن‌های وارداتی از سوی کشورهای آمریکا و انگلیس به ایران بود. همانگونه که اخیرا معلوم شد یک و نیم میلیون واکسن "مدرنای" تولید آمریکا ارسالی به ژاپن به دلیل آلودگی منجر به مرگ عده‌ای از شهروندان ژاپنی شد. صادرات خون آلوده به ویروس ایدز از سوی دولت فرانسه به ایران نیز نمونه واضح و مبرهنی است که همه آن را به خاطر دارند. حد وقاحت مسولین وقت این کشور به حدی بود که وقتی از آنها پرسیده شد که این خون‌ها چیست؟ چنین پاسخ دادند که مردم فرانسه نگران نباشد چرا که این خون ها در فرانسه توزیع نشده است!

 

قدیری ابیانه در این خصوص تصریح کرد: کشورهایی که برای کشتار دسته جمعی تسلیحات شیمیایی و میکروبی و عصبی در اختیار صدام جانی قرار می دادند، کسانی که خون آلوده به ایدز را به صورت تعمدی به ایران ارسال کردند آیا قابل اطمینان هستند؟ لذا آنچه در موضوع عدم واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی مورد نظر مقام معظم رهبری بود، ناظر بر این مسائل بود.

 

محمد حسن قدیری ابیانه درباره واکسن های آلوده آمریکای که به ژاپن ارسال شده بود گفت: در هفته ها و ماه های گذشته مردم شاهد این موضوع بوده اند که واردات واکسن چه به صورت حداقلی یا حداکثری از کشورهای مختلفی مثل چین و روسیه که قابل اعتماد بودند وارد کشور شد. ضمن اینکه بنده حتی به بازگشت واکسن های مدرنا از ژاپن به آمریکا معترض هستم به این خاطر که انتظار می رفت دولتمردان ژاپنی می بایست واکسن های آلوده را در کشور خود منهدم می کردند نه باز هم به آمریکا بازگردانند.

 

وی درباره جنایت های آمریکا در حق سایر ملت ها گفت: متاسفانه آمریکایی ها در کشتار مستقیم و غیر مستقیم مردم جهان سابقه طولانی دارند. ارسال آرد بسیار آلوده در ماه های اخیر به کشور یمن که در یمن سوزانده شد از نمونه های خباثت آمریکایی هاست. ارسال آشغال گوشت خوک تحت عنوان گوشت کمکی برای مبارزه با گرسنگی در آفریقا نیز که باز هم به آمریکا بازگشت خورد نشان داده این کشورها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

 

قدیری ابیانه درباره تلاش های دولت آقای رئیسی برای واردات انبوه واکسن به کشور گفت: خوشبختانه علاوه بر تولید واکسن برکت و فخرا، دولت آقای رئیسی در حال رایزنی های بیشتر برای واردات واکسن از روسیه و چین و کشورهایی که قابل اعتمادتر هستند، است. ضمن اینکه بنا به گفته مقام معظم رهبری، آقای رئیسی حتی به صورت  مستقیم برای واردات واکسن با سران کشورها در تماس است مثل صحبت با رئیس جمهور چین که منجر به واردات حجم بالایی از واکشن شد. کاری که متاسفانه در دولت آقای روحانی صورت نپذیرفت.

 

وی دراین باره تصریح کرد: سفرهای متعدد و سرکشی های آقای رئیسی به جای جای کشور بخصوص مناطق محروم در اوج بیماری کرونا، نگرانی از ابتلای وی را به بیماری کرونا افزایش داده است این در حالی است که مردم ایران شاهد بودند که آقای رئیس جمهور در دوران کرونا پشت درهای بسته از انظار عمومی به دور بود.

 

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد:  لذا ورود واکسن به کشور را نمی توان نتیجه زحمات دولت روحانی دانست. هر چند اجر نیروهای پزشکی به جاست اما آنچه دولت می بایست انجام دهد متاسفانه توسط تیم آقای روحانی میسر نشد. ضمن اینکه به گفته وزیر پیشین بهداشت آقای نمکی، از  ۱ میلیارد یورویی که به دستور رهبری از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا اختصاص یافته بود فقط ۳۰۰ میلیون یورو به وزارت بهداشت داده شد و هنوز مشخص نیست سرنوشت ۷۰۰ میلیون یورو دیگر چه شده است؟ هر چند از این مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان به ساخت ساختمانی در دانشگاه اختصاص دادند تا دخترش در جایگاه مدیریت آن ساختمان قرار گیرد.

 

وی در پایان خواستار ورود قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی به این موضوع شد و گفت: ساختمانی که با پول مبارزه با کرونا اختصاص داده شده  بدون اینکه ربطی به بیماری کرونا داشته باشد. لذا باید این موضوع در دستور کار بررسی قرار بگیرد که مبالغ اختصاص داده شده برای مبارزه با بیماری کرونا در کجا هزینه شده و چه بلایی بر سر این پول هنگفت آمده است.منبع/راهبردمعاصر