به گزارش برنا، رئیس فدراسیون هندبال پس از راهیابی تیم ملی هندبال بانوان به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب جواز حضور در رقابت‌های جهانی، در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: این اتفاق ارزشمند برای نخستین بار در تاریخ هندبال بانوان رخ داد و افتخاری بزرگ نصیب ورزش کشور شد؛ این موفقیت بزرگ را به خانواده معزز شهدا، ملت ایران، جامعه ورزش و خانواده هندبال تبریک عرض می‌کنم.

پاکدل با بیان اینکه حضور بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در تقویم عملیاتی سال ١۴٠٠ این فدراسیون گنجانده نشده بود، اظهار داشت: با اعلام فدراسیون آسیا مبنی بر افزایش سهمیه این قاره در مسابقات جهانی، تصمیم گرفتیم علی‌رغم اینکه شرکت در مسابقات در برنامه‌های فدراسیون پیش بینی نشده بود، تیم را به این رقابت‌ها اعزام کنیم که یکی از تصمیمات خوب و منطقی فدراسیو‌ن در این مدت بود.

رییس فدراسیون هندبال ادامه داد: بازیکنان شش ماه فشرده و سنگین را پشت سر گذاشتند و کادر فنی نیز زحمات زیادی را متقبل شدند تا بتوانیم در این مسابقات حضور پیدا کنیم.

او در ستایش عملکرد و تلاش اعضای تیم ملی گفت: رقابت در رشته های گروهی سخت است و قدرت های زیادی در هندبال آسیا حضور دارند و متاسفانه طی سه روز گذشته هر سه مربی تیم به کرونا مبتلا شدند و بازیکنان مقابل اردن و سوریه بدون مربی در زمین حضور پیدا کردند، با این وجود دختران هندبال کشورمان از جان مایه گذاشتند و نشان دادند که زنان مسلمان ما می‌توانند سربازان ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در جبهه های ورزشی باشند.

علیرضا پاکدل کیفیت میزبانی اردن از رقابت‌های قهرمانی آسیا را ضعیف عنوان و تصریح کرد: تیم در این چند روز با مشکلات زیادی از جمله محل اسکان و حواشی پیش از بازی مقابل اردن مواجه بود؛ طی ۱۲ ساعت چندین مرحله تست pcr از بازیکنان گرفته شد و تا ساعتی پیش از شروع بازی اجازه حضور تیم به زمین را ندادند و همچنین دقیقا ثانیه‌هایی پیش از آغاز مسابقه نتیجه تست کرونا خانم شافعیان مربی تیم را مثبت اعلام کردند و تیم از حضور دو مربی دیگر نیز به دلیل ابتلا به کرونا بی‌بهره بود اما با وجود همه این حواشی بازیکنان ما با غیرت جنگیدند و سربلند از زمین مسابقه خارج شدند.

وی پیرامون بازی پیش روی تیم ملی هندبال بانوان گفت: ایران دو روز دیگر به مصاف کره جنوبی قهرمان سابق دنیا و یکی از تیم‌های پرقدرت هندبال جهان و تیم اول آسیا خواهد رفت که قطعا مسابقه سختی برای هندبالیست‌های کشورمان خواهد بود چراکه کره جنوبی با تمام تیم‌های حاضر در آسیا فاصله زیادی دارد اما امیدوارم بازیکنان خوب بازی کنند زیرا از انگیزه بالایی برخوردار هستند.

رییس فدراسیون هندبال حضور وزیر ورزش در اردوی تیم ملی بانوان را مورد توجه قرار دارد و اظهار داشت: دکتر سجادی با صحبت‌های امیدبخش خود از این تیم حمایت کردند و حضور وی انگیزه‌ی دوچندانی به بازیکنان و کادر فنی بخشید و در طول برگزاری مسابقات نیز پیگیر شرایط تیم بودند و من نیز اکنون با دستور مستقیم او برای رسیدگی به مسائل و مشکلات در اردن حاضر هستم.

پاکدل ادامه داد: حول محور این مسائل امروز چند جلسه با مسئولان فدراسیون آسیا و کشور اردن و با سفارت ایران در اردن و روابط بین الملل وزارت ورزش و جوانان نیز تعامل داشتیم تا مشکلات را حل کنیم.

او ضمن تشکر از مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، همکارانش در فدراسیون هندبال و افرادی که از تیم ملی هندبال بانوان حمایت کردند، بزرگترین حسن دستیابی به این موفقیت را اینگونه عنوان کرد: این اتفاق نشان داد نسبت به ورزش بانوان باید حمایت و توجه بیشتری صورت گیرد و اگر این مهم انجام شود، قطعاً بانوان سکو‌های افتخار را کسب خواهند کرد و امیدوارم نگاه‌ها نسبت به هندبال بیش از پیش شود.