شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارمنستان#ایران

فیلم‌های دفاع مقدس در ارمنستان اکران می‌شود


فیلم‌های دفاع مقدس در ارمنستان اکران می‌شود

روزهای سینمای معاصر ایران و اکران فیلم‌های دفاع مقدس، اول مهرماه از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سینمای دفاع مقدس را باید اصیل‌ترین و بومی‌ترین ژانر سینمایی ایران نامید و به آن افتخار کرد. سینمای دفاع مقدس دربر دارنده پیام‌های ارزشمندی چون ایثار، عزت، اخلاق و توحید است که در کمترین فیلم‌هایی در دنیا می‌توان این چنین جامعیتی را مشاهده کرد. 

اگرچه این سینما حامل چنین ارزشی سترگی است اما در دنیا کمتر نماینده ما بوده و بیشتر فیلم‌های جشنواره‌‌پسند نماینده ایران بودند. برای همین از ایام و مناسبت‌های دفاع مقدس باید به عنوان بهترین فرصت برای اکران و برنامه‌های جانبی فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس در کشورهای دیگر یاد کرد. اتفاق خوبی که به تازگی رخ می‌دهد اکران فیلم‌های دفاع مقدسی در کشور ارمنستان است. قرار است به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و مرکز ملّی سینمای این کشور با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، سازمان هنری رسانه‌ای اوج و اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روزهای سینمای معاصر ایران در ارمنستان را برگزار می‌کنند.

در این برنامه که از روز اول مهر و به مدت سه روز در سینما مسکو شهر ایروان برگزار می‌شود، سه فیلم بادیگارد، ویلایی‌ها و شیفت شب به نمایش درخواهند آمد.

علاقه و اقبال به سینمای ایران در ارمنستان و مطالبه مستمر دوستداران فیلم‌های ایرانی زمینه را برای برگزاری برنامه‌هایی از این دست فراهم ساخته است که امید می‌رود با همکاری نهادهای مربوطه بیش از پیش شاهد رویدادهایی از این دست در ارمنستان باشیم.

انتهای پیام/