شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مجلس#دولت#مجلس نمایندگان

مجلس نمایندگان آمریکا مانع تعطیلی دولت شد

مجلس نمایندگان آمریکا مانع تعطیلی دولت شد

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قانونی جلوی تعطیلی دولت این کشور را که تنها چند روز دیگر به آن مانده بود گرفته و پیش از فرا رسیدن ضرب الاجل های قریب الوقوع سقف بدهی این کشور را معلق کرد هر چند که انتظار می رود این قانون در مجلس سنا به دیوار جمهوریخواهان بخورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این لایحه با نتیجه ۲۲۰ رای موافق در برابر ۲۱۱ رای مخالف تصویب شد؛ آرایی که عمدتا بر مبنای گرایشات حزبی انداخته شده بودند.

این لایحه اکنون برای تصویب نزد مجلس سنا فرستاده می شود و در آنجا علاوه بر همه دموکراتها نیاز است که دست کم ۱۰ جمهوریخواه هم به آن رای مثبت بدهند تا تصویب شود.

تقریبا همه سناتورهای جمهوریخواه با معلق کردن سقف بدهی آمریکا مخالفت کرده‌اند؛ آنها استدلال کرده‌اند که دموکراتها باید به جایش خودشان از طریق پروسه آشتی بودجه‌ای که بتواند اطاله بررسی را دور بزند و در حال حاضر نیز برای بسته بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری اجتماعی مورد استفاده قرار دارد، وارد عمل شوند.

دموکراتها با این حال مساله تعلیق سقف بودجه تا تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ را وابسته به یک لایحه‌ای که تصویبش الزامی است کرده‌اند تا جلوی تعطیلی دولت در اول اکتبر را گرفته و تلاش کنند جمهوریخواهان رابه منظور کنار گذاشتن تهدیداتشان تحت فشار قرار دهند.

هنوز نامشخص است که آیا بسته آشتی سر وقت آماده خواهد شد تا به عنوان یک ابزار قانونی برای رسیدگی به سقف بدهی مورد استفاده قرار بگیرد یا خیر.

سقف بدهی در تاریخ اول اوت مجددا اعمال شد و جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است اگر کنگره این سقف را افزایش نداده یا معلق نکند دولت فدرال زمانی در ماه اکتبر دیگر قادر به پرداخت صورتحساب هایش نخواهد بود.

دموکراتها متذکر شده‌اند که خود آنها در زمان دولت دونالد ترامپ چند بار با جمهوریخواهان در رای دادن به معلق سازی سقف بدهی همراهی کرده و تاکید دارند که این مساله باید بر مبنای دو حزبی مورد رسیدگی قرار بگیرد تا  تضمین شود آمریکا وظایفش در قبال بدهی را که متقبل شده برآورده می‌کند.

استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا گفت: امیدوارم جمهوریخواهان منسجم باشند و همانطور که قبلا عمل کرده اند، اقدام کرده و رای به جلوگیری از قصور در قبال بدهی داده و مردم آمریکا را از یک بحران اقتصادی آسیب زای دیگر درست در زمانی که ما داریم از همه گیری خارج می شویم مصون نگه دارند.

او گفت: این بدهی دموکراتها نیست. این بدهی جمهوریخواهان نیست. این بدهی همه ما است. این بدهی ایالات متحده آمریکا است. ما در قبال بدهی خودمان بدعهدی نمی کنیم. ما بدهی خودمان را پرداخت می کنیم.

جمهوریخواهان تاکید کردند از قانون مربوط به جلوگیری از قصور کشور در قبال تعهدات مربوط به بدهی اش حمایت نمی کنند.

این لایحه باعث تامین بودجه سازمانهای فدرال تا سوم دسامبر شده و به کنگره زمان بیشتری برای تکمیل کارش در قبال لوایح تخصیص بودجه می دهد.

این لایحه همچنین شامل یک بودجه ۲۸.۶ میلیارد دلاری امداد و کمک در قبال بلایای طبیعی اخیر از جمله طوفانها، آتش سوزی و طولانهای زمستانی است.

همچنین این لایحه شامل بودجه ۶.۳ میلیارد دلاری برای پناهندگی موقت دادن به پناهجویان افغان در تاسیسات آمریکا و در کشورهای خارجی و همینطور اقدامات مربوط به مهاجرتشان به آمریکا است.

همچنین دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه دچار اختلاف شدند چرا که چند تن از مترقی ها به بندی که ابتدا در این لایحه قرار داده شده بود تا یک میلیارد دلار را صرف حمایت از سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین رژیم صهیونیستیک کند اعتراض کردند. این بند چند ساعت از آنکه رونمایی شد از لایحه حذف شد.

انتهای پیام