شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سازمان ملل#مکزیک#مهاجران#واشنگتن

شوکه شدن کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل از نحوه برخورد با مهاجران در مرز آمریکا - مکزیک

شوکه شدن کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل از نحوه برخورد با مهاجران در مرز آمریکا - مکزیک

کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد نحوه برخورد با مهاجران در مرز آمریکا با مکزیک را به عنوان نقض هنجارها و اصول بین‌المللی محکوم کرد و از واشنگتن خواست در محدودیت‌هایش تجدیدنظر کند و به پناهجویان اجازه ورود به این کشور را بدهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حدود ۱۳ هزار مهاجر که غالبا اهل هاییتی هستند، هفته گذشته وارد شهر "دل ریو" در ایالت تگزاس در امتداد مرز آمریکا-مکزیک شدند؛ رویدادی که باعث شد دولت واشنگتن یک وضعیت فوق‌العاده اعلام کند. "گرگ ابوت"، فرماندار تگزاس شهر "دل ریو" را محاصره کرد و متعهد شد تا مانع از ورود گروه‌های بزرگ مهاجران به آمریکا شود.

 فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: با دیدن تصاویر شرایط اسفناک زیر پل هوایی در شهر دل ریو شوکه شدم؛ جایی که بیش از ۱۴ هزار تبعه اهل هاییتی پس از سفرهای سخت از تعدادی از کشورهای آمریکایی در آنجا جمع شده بودند.

وی افزود:اخراج دسته‌جمعی افراد که در حال حاضر توسط مقامات تگزاس بدون غربالگری نیازهای حفاظتی انجام می‌شود، مغایر با هنجارهای بین‌المللی است و احتمالا به منزله اخراج پناهجویان یا بازگرداندن آنها به سرزمینی که در آن در معرض خطر آزار و شکنجه هستند، تلقی می‌شود.

گراندی از دولت آمریکا خواست، فورا و به طور کامل محدودیت‌هایی را که فرصت ارائه درخواست پناهندگی را از اکثر مهاجرانی که به مرز جنوب غربی این کشور وارد می‌شوند، صلب می‌کند، لغو کند.

حدود ۸۶۰۰ پناهجو در زیر پل بین‌المللی دل ریو جمع شده و منتظر جواب بررسی‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا هستند. تصاویر منتشر شده از این مکان نشان می‌دهد که نیروهای مجری قانون مهاجران را به داخل کمپ‌ها هل می‌دهند.

تحقیقاتی درباره ادعاهای بدرفتاری با مهاجران در این مرز آغاز شده است.

انتهای پیام