شهر خبر

سازمان ملل در پی سلب رای اعتماد از دولت لیبی: کابینه الدبیبه تا برگزاری انتخابات مشروعیت دارد

سازمان ملل در پی سلب رای اعتماد از دولت لیبی: کابینه الدبیبه تا برگزاری انتخابات مشروعیت دارد

هیات سازمان ملل در لیبی در واکنش به اقدام پارلمان این کشور در سلب رای اعتماد از کابینه تاکید کرد: کابینه عبدالحمید الدبیبه تا برگزاری انتخابات دولت مشروع لیبی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، هیات سازمان ملل در لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌هایی درباره اقدام پارلمان لیبی در سلب رای اعتماد از کابینه وحدت ملی دریافت کردیم، این کابینه تا زمانی که از طریق یک روند منظم در پی انتخابات، با کابینه دیگری جایگزین شود، کابینه قانونی باقی می‌ماند و تمرکز اصلی کابینه به حرکت درآوردن کشور به سمت انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ و ارائه خدمات اصلی به ملت است.

همچنین یان کوبیس، رئیس هیات سازمان ملل در لیبی تاکید کرد: هیات انتظار داشت اقدامات پارلمان لیبی بر تعیین آخرین جزئیات قانون انتخابات پارلمان متمرکز بوده و رئیس پارلمان در راستای تقویت اقدامات خود برای ایجاد توافقی گسترده درباره چارچوب قانونی انتخابات تلاش کند.

هیات سازمان ملل در ادامه بیانیه خود از پارلمان و تمامی نهادها و طرف‌های سیاسیموثر و مرتبط خواست تمرکز خود را بر اتمام کار تدوین چارچوب قانونی انتخابات ۲۴ دسامبر گذاشته و از هر اقدامی که احتمالا روند انتخاباتی و وحدت، امنیت و ثبات کشور را تضعیف می‌کند، اجتناب ورزند.

این هیات در پایان تاکید کرد: باید برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در زمان مقررش هدف اصلی باقی بماند زیرا هر تلاشی برای جلب توجه‌ها به سایر اهداف، اقدام علیه برگزاری انتخابات محسوب می‌شود.

انتهای پیام