شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

۷ لحظه خاص بیرانوند

گرفتن قهرمانی پرسپولیس و حق خوری ای اف سی/ یک روز با پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شوم

علیرضا بیرانوند طی سال‌های اخیر لحظات خاص و به یاد ماندنی زیادی در فوتبال ایران خلق کرده است.

گرفتن قهرمانی پرسپولیس و حق خوری ای اف سی/ یک روز با پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شوم
خبرورزشی -

امید یوسفیان؛ چند سالی است که علیرضا بیرانوند به گلر شماره یک تیم ملی تبدیل شده و به گفته بسیاری از کارشناسان، سایر دروازه بان های شاغل در فوتبال ایران نمی توانند فعلا جای او را در ترکیب اصلی تیم ملی بگیرند.

علی بیرو فوتبال ایران وارد سی امین سال از زندگی خود شد. شاید خیلی ها وقتی اسم بیرانوند می آید ؛ یاد گرفتن پنالتی رونالدو و مهار درخشان روی ضربه سر ژاوی می افتند ولی علیرضا خالق لحظات جذاب دیگری هم است. به مناسبت تولد بیرانوند می خواهیم ۷ لحظه خاص گلر شماره یک تیم ملی را مرور کنیم.

۱- جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس

علیرضا یکی از بهترین های تیم رویایی نفت تهران بود. بیرانوند در بازی رفت مقابل پرسپولیس در لیگ پانزدهم موفق شد پنالتی مهدی طارمی را بگیرد و در بازی برگشت هم نقش پررنگی در پیروزی دو بر صفر نفت مقابل پرسپولیس داشت. گفتنی است پرسپولیس در آن فصل فقط به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان نایب قهرمان لیگ شد.

۲_ پرتاب های جهانی

بیرو در کنار توانایی های فنی در دروازه بانی، یک ویژگی خاص هم دارد. علیرضا قدرت عجیبی در پرتاب توپ با دستش دارد. موضوعی که خیلی زود جهانی شد و بسیاری از رسانه های معتبر دنیا نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و به تمجید از بیرانوند پرداختند.

۳ - مرد سال آسیا ؛ حق بیرانوند را خوردند

علیرضا یک رکورد خاص و ویژه هم دارد که تا به حال هیچ گلری در آسیا نتوانسه به آن برسد. علی بیرو دوبار جزو کاندیدهای نهایی مرد سال آسیا قرار گرفت ولی نتوانست به این عنوان با ارزش دست پیدا کند. خیلی از کارشناسان فوتبال آسیا معتقد بودند بار اولی که علیرضا در سال ۲۰۱۸ جزو کاندیداهای مرد سال آسیا قرار گرفت ؛ کاملا مستحق دریافت جایزه مرد سال آسیا بود و ای اف سی با زیرپا گذاشتن قوانین خودش این عنوان را به عبدالکریم حسن مدافع چپ السد قطر اهدا کرد.

۴ - چطوری ژاوی؟

پرسپولیس به صورت معجزه آسایی در سال ۲۰۱۸ به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. اتفاقی که بیرانوند نقش پررنگی در آن داشت. در نیمه نهایی آن سال و بازی برگشت مقابل السد قطر، ضربه سر فوق العاده ژاوی را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و باعث صعود پرسپولیس به فینال آسیا شد. عادل فردوسی پور گزارشگر محبوب صدا و سیما در یکی از آخرین گزارش هایش بعد از مهار توپ توسط بیرانوند گفت: چطوری ژاوی حالا بعد از چطوری کریس. گفتنی است علیرضا بعد از جدایی از پرسپولیس از این مهار به عنوان بهترین لحظه دوران حضورش در پرسپولیس نام برد.

۵ - بیرانوند: یک روز بر می گردم و با پرسپولیس قهرمان آسیا می شوم

پرسپولیس طی سال های اخیر دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید که دفعه اول بیرانوند گلر این تیم بود. علیرضا بعد از اینکه پرسپولیس نتوانست قهرمان آسیا شود؛ قبل از رفتن به اروپا در مصاحبه ای اعلام کرد یک روز به پرسپولیس باز می گردد و با این تیم قهرمان آسیا خواهد شد. گفتنی است علیرضا محبوبیت زیادی بین هواداران پرسپولیس دارد.

۶ - گرفتن پنالتی جلوی همسر و فرزند

دیدار تیم ملی مقابل کامبوج یک بازی خاص برای فوتبال ایران بود. در این دیدار برای اولین بار بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را داشتند. نکته جال اینکه همسر و فرزندان علیرضا در این بازی در استادیوم آزادی حاضر بودند و بیرو هم موفق شد مقابل چشمان آن ها یک پنالتی از حریف بگیرد. بعد از آن دیدار علیرضا به شوخی گفت: اگر پنالتی را نمی گرفتم نمی دانستم چطوری در چشم همسر و فرزندانم نگاه کنم.

۷ - کمک به هم استانی ها

در سیل شدیدی که چند سال پیش در استان لرستان آمد خسارت زیادی به مردم این استان وارد شد. علیرضا که خودش معنی درد و رنج را به خوبی می فهمد؛ خیلی زود به کمک هم استانی های خود شتافت و کمک بسیار زیادی به آن ها کرد. علیرضا با این کار نشان داد در بیرون از زمین فوتبال هم یک ستاره است.