شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب

این کتاب فرزندانتان را عاشق مطالعه می‌کند

اگر دوست دارید فرزندتان از کودکی با کتاب انس بگیرد، خلاق و متفکر بار بیاید و با ادبیات غنی و ارزشمند آشنا شود، پیشنهاد می‌کنیم کتاب «برای من بخوان» را مطالعه کنید. این کتاب اثر برنیس. ای. کولینان است که با ترجمه رضا درمان و سودابه درمان توسط انتشارات دستان چاپ و روانه بازار شده است.

برای من بخوان

خانم کولینان نویسنده آمریکایی است که سال ها به عنوان معلم مقطع ابتدایی مشغول به کار بوده است. او کتاب «برای من بخوان» را در سال ۱۹۹۲ منتشر کرد و این کتاب سال هاست که در سراسر دنیا به عنوان یکی از غنی ترین منابع ترویج کتابخوانی میان کودکان به شمار می‌آید.

رضا درمان، مترجم «برای من بخوان» می‌گوید: «نسل ما را، عموما کتابخوان پرورش نداده‌اند و آثار این رویکرد، این روزها در آمار کتابخوانی رسمی کشور دیده می‌شود. در حالی که کتابخوانی برای کودکان، پاسخی به اساسی ترین نیاز کودک یعنی آموختن است و می‌تواند خیال پردازی کودک را تقویت کرده و مهارت های گفتاری و شنیداری او را گسترش دهد. این مهارت ها زمینه ساز موفقیت کودک در مدرسه خواهند بود.»

او کتاب «برای من بخوان» را پر از ایده های جدید، ساده و موثری توصیف می‌کند که هر پدر و مادر، مربی یا معلمی می‌تواند آنها را در محیط منزل و با حداقل امکانات به کار بگیرد و کودکانی کتابخوان پرورش دهد. این کتاب علاوه بر این که شیوه های کتابخوان کردن کودکان پنج تا دوازده ساله را آموزش می‌دهد، راهکارهایی هم برای والدین پر مشغله دارد.

کتاب «برای من بخوان» در ۱۰ فصل نوشته شده، ۱۶۴ صفحه دارد و با قیمت ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. درآمد حاصل از فروش این کتاب از طریق شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه، صرف امور توسعه سمن ها خواهد شد.