شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#روسیه#شورای امنیت

سفیر روسیه: رویدادهای سازمان ملل باید حضوری باشد

سفیر روسیه: رویدادهای سازمان ملل باید حضوری باشد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد، ایده برگزاری نشستی میان پنج عضو دائم شورای امنیت (چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا) همچنان مناسب و بجاست اما هیچ جزئیات خاصی مطرح نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رویدادهای سازمان ملل متحد باید به صورت حضوری برگزار شود.

نبنزیا گفت: ما متقاعد شده‌ایم که رویدادهای سازمان ملل متحد باید به صورت رو در رو برگزار شود ، البته با رعایت اقدامات احتیاطی.

او گفت که هیات روسی خوشحال است که بسیاری از رهبران کشورها امسال شخصاً به نیویورک می‌آیند.

نبنزیا توضیح داد: دیپلماسی دیجیتال، به دلایل زیادی، نمی‌تواند جایگزین ارتباطات رو در رو و مذاکرات حضوری شود. بدون آنها ، دستیابی به میزان مورد نیاز از درک و اعتماد با شرکا بسیار دشوار است.

وی افزود: پاندمی کرونا مانع از انجام آمادگی‌ها برای برگزاری چنین نشستی شد. با این حال، اگر تمامی شرکت‌کنندگان در این نشست اراده سیاسی لازم را داشتند، هرگونه مشکلات سازماندهی قابل حل بود. ما متقاعد شده‌ایم که چنین نشستی باید با درنظر گرفتن جدیت چالش‌هایی که جامعه جهانی با آن مواجه است و نقش ویژه اعضای دائم شورای امنیت برگزار شود.

وی همچنین قبل از بحث در مورد تحریم‌ها خواستار حل بحران بشردوستانه افغانستان است.

او گفت: قبل از بحث در مورد تحریم‌ها علیه افغانستان ، کشورها باید بحران انسانی در این کشور را حل کرده و دارایی های خارجی آن را مسدود کنند. ما معتقدیم که در این مرحله ، کمک‌های بشردوستانه به افغانستان یکی از مشکلات فوری است. من می‌گویم که اگر ما در مورد تحریم‌ها بحث کنیم ، باید از پیامدهای منفی آن برای مردم شروع کنیم  به هر حال، دقیقاً چنین اقدامات سختی است که امروز می‌تواند منجر به فروپاشی اقتصادی در کشور شود.

انتهای پیام