شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#چین

اف‌بی‌آی: تحقیقات اطلاعاتی درباره چین هر ۱۲ ساعت به‌روز می‌شود

اف‌بی‌آی: تحقیقات اطلاعاتی درباره چین هر ۱۲ ساعت به‌روز می‌شود

مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) گفت که این نهاد امنیتی هر ۱۲ ساعت یک بار "تحقیقات ضد اطلاعاتی" خود درباره چین را به‌روز می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ان.بی.سی نیوز، این اظهارات کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی روز سه‌شنبه در جریان حضور مقابل کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا درباره تهدیدات علیه ایالات متحده مطرح شد.

کریستوفر رای در سخنان آغازین خود با اشاره به تلاش‌های اف.بی.آی برای مقابله با تروریسم داخلی و خارجی، جرایم سایبری و خشونت جنایتکاران گفت: ما با خطرات زیادی مواجه هستیم که باید از خودمان مقابل آنها دفاع کنیم.

مدیر اف.بی.آی درباره ماهیت تحقیقات در مورد چین صحبتی نکرد، اما از قبل درباره خطرات جاسوسی سایبری و هک از جانب این کشور هشدار داده بود.

کریستوفر رای سال گذشته در سخنانی گفته بود: بزرگترین تهدید بلندمدت برای اطلاعات و مالکیت معنوی ملت ما و برای پویایی اقتصادی ما، تهدید ضد اطلاعاتی و جاسوسی اقتصادی از سوی چین است. این تهدیدی برای امنیت اقتصادی ما و در نتیجه امنیت ملی ماست.

او سپس تاکید کرد که "در مورد مردم چین" و "مطمئناً در مورد چینی آمریکایی‌ها" صحبت نمی‌کند، بلکه روی صحبت و منظورش مقامات دولتی چین است.

کریستوفر رای گفت: دولت چین درگیر کمپین وسیع و متنوعی از سرقت و نفوذ بدخواهانه است و می‌تواند این کمپین را با کارآیی خودکامه اجرا کند. اف.بی.آی و شرکای ما در سراسر دولت ایالات متحده، چین را مسئول خواهند دانست و از نوآوری، ایده‌ها و شیوه زندگی ملت ما -با کمک و هوشیاری مردم آمریکا- محافظت خواهند کرد.

انتهای پیام