شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#یمن#جدید#گفتگو

اولین دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با نماینده انصارالله در مسقط

اولین دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با نماینده انصارالله در مسقط

فرستاده جدید سازمان ملل به یمن برای اولین بار از زمان انتصابش در این سمت، با مذاکره‌کننده ارشد جنبش انصارالله یمن در شهر مسقط دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دفتر هانس گروندبرگ، فرستاده جدید سازمان ملل به یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن سفر خود به مسقط را پس از دیدار با بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان و تعدادی دیگر از مسؤولان ارشد این کشور به پایان رساند.

طبق این بیانیه، گروندبرگ و البوسعیدی در این دیدار درباره افق‌های صلح در یمن تبادل نظر کردند و فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از عمان بابت حمایت‌های مستمرش از اقدامات سازمان ملل تشکر کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: عمان به ایفای نقش سازنده و مهم خود در رابطه با صلح در یمن ادامه می‌دهد و به همین دلیل این گفتگوها به شکل ویژه‌ای نتیجه‌بخش بودند.

همچنین در بیانیه یاد شده آمده است: گروندبرگ در گفتگویش با عبدالسلام نیز بر پایبندی خود به همکاری با همه طرف‌ها جهت دستیابی به یک سازش سیاسی همه جانبه برای درگیری‌ها در یمن تاکید کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در ادامه این دیدار نیز تاکید کرد: صلح پایدار تنها با سازشی که از مذاکره مسالمت‌آمیز حاصل شده، محقق می‌شود و تمامی تلاش‌ها باید به سوی مسیر احیای روند سیاسی هدایت شوند که به راه‌حل‌هایی برای خواسته‌های مردان و زنان یمنی منجر شود.

گروندبرگ روز جمعه پس از دیدار با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و اعضای کابینه‌اش در ریاض تاکید کرد که قصد دارد صحبت‌های همه طرف‌ها را بشنود و مذاکرات جدی را برای رسیدن به یک سازش سیاسی همه جانبه در این کشور آغاز کند.

این دیپلمات سوئدی پنجم سپتامبر جاری به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن منصوب شده و روز جمعه در ریاض با هادی و کابینه‌اش دیدار کرد.

انتهای پیام