شهر خبر

وطن‌پرست: همه ارکان والیبال باید از تیم ملی حمایت کنند/ غفور و موسوی می‌توانند چند سال دیگر در تیم ملی باشند


وطن‌پرست: همه ارکان والیبال باید از تیم ملی حمایت کنند/ غفور و موسوی می‌توانند چند سال دیگر در تیم ملی باشند

پیشکسوت والیبال ایران گفت: همه ارکان والیبال و فدراسیون باید از کادر فنی ایرانی و بازیکنان جوان ایران، حمایت کنند.

ابراهیم وطن‌پرست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: باید به جامعه والیبال کشور به خاطر این قهرمانی که با تغییراتی در کادر فنی و بازیکنان به دست آمد، تبریک گفت. تیم ایران توانست ژاپن را با اقتدار شکست دهد و قهرمان شود.

پیشکسوت والیبال ایران ادامه داد: عوامل مختلفی در قهرمانی تیم ملی والیبال، دخیل بودند. تیم ایران با بازیکنانی جوان، بانشاط و باانگیزه که آمادگی ذهنی و جسمی بالایی داشتند، نتیجه قاطعی مقابل ژاپن در فینال به دست آوردند و تنها با یک ست باخته در کل تورنمنت، قهرمان شدند.

سرمربی پیشین تیم پگاه ارومیه گفت: تیم ملی تیران در غیاب ستاره‌های نامدار خود، سعید معروف، محمد موسوی و امیر غفور در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان رفت و جوانان باانگیزه این تیم توانستند جای خالی آنها را به خوبی پر کنند. بعد از ناکامی در لیگ ملت‌ها و المپیک، لازم بود که تیم ملی، نتیجه مطلوبی کسب کند و این نتیجه با قهرمانی در آسیا به دست آمد.

وطن‌پرست در مورد ادامه حضور کادر فنی ایرانی در تیم ملی تصریح کرد: همیشه در ورزش، ریسک وجود دارد. فدراسیون والیبال بعد از اینکه در چند سال اخیر با مربیان بزرگ خارجی، نتایج خوبی نگرفته بود، ریسک کرد و به سراغ گزینه داخلی رفت. بهروز عطایی در گام نخست، نتیجه خوبی برای تیم ملی کسب کرد و ریسک فدراسیون، جواب داد. برای ادامه کار، همه ارکان والیبال و فدراسیون باید از کادر فنی ایرانی و بازیکنان جوان ایران، حمایت کنند. نتیجه این حمایت همه جانبه، اعتماد به نفس سرمربی و نتایج بهتر تیم ملی خواهد بود.

او درباره استفاده مجدد از ستاره‌های کهنه‌کار تیم ملی گفت: تیم ایتالیا با بازیکنانی جوان در لیگ ملت‌ها شرکت کرد و با سرمربی جدید و همان تیم جوان، قهرمان اروپا شد. باید به جوان‌ها فرصت داد تا در مسابقات مختلف، تجربه کسب کنند اما المپیک و مسابقات قهرمانی جهان، جای تجربه‌اندوزی نیست. در مسابقات بزرگی مثل المپیک و قهرمانی جهان، هر بازیکنی که آماده باشد، بدون در نظر گرفتن سن و سال و اسم باید به تیم ملی دعوت شود. به نظر من، غفور و موسوی می‌توانند چند سال دیگر برای تیم ملی بازی کنند.

انتهای پیام/