شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#لیبی#دولت

مخالفت پارلمان لیبی با سلب رأی اعتماد از دولت/الدبیبه: دولتم تا انتخابات به فعالیت ادامه می‌دهد

مخالفت پارلمان لیبی با سلب رأی اعتماد از دولت/الدبیبه: دولتم تا انتخابات به فعالیت ادامه می‌دهد

تعدادی از اعضای پارلمان لیبی مخالفتشان را با سلب رأی اعتماد از دولت اعلام و تأکید کردند که این اقدام به صورت غیر قانونی و فریبکارانه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزننامه القدس العربی، ۳۹ تن از اعضای پارلمان لیبی در بیانیه مشترکی اعلام کردند: آنچه در جلسه سلب رأی اعتماد از دولت اتفاق افتاد بیانگر اراده و خواست پارلمان نیست و کشور را به یک بحران قانون اساسی در سایه تعطیلی فعالیت اداره قانون اساسی در دادگاه عالی می‌کشاند.

این نمایندگان اعلام کردند: آنچه در جلسه روز سه شنبه اتفاق افتاد نقض متن ماده ۱۴۰ از قانون شماره چهار سال ۲۰۱۴ درباره فعالیت پارلمان بود. عملیات شمارش آرا برای سلب رأی اعتماد از دولت عبدالحمید الدبیبه به صورت نادرست صورت گرفته است و تعداد واقعی از ۷۳ رأی تجاوز نمی کند و این تعداد برای سلب رأی اعتماد براساس ماده ۱۹۴ نظام داخلی کافی نیست.

در این راستا الدبیبه بعد از سلب رأی اعتماد از دولتش از لیبیایی‌ها خواست نظراتشان را بدون ترس بیان کنند.

وی گفت: ما طرفدار هیچ طرفی که بخواهد کشور را به ویرانی بکشاند نیستیم و از آرمان‌هایمان کوتاه نمی‌آییم. نه به جنگ آری به انتخابات.

الدبیبه گفت: ما برای نجات وطن و متحد کردن مردم تلاش می‌کنیم. هدف ما صلح و راندن شبح جنگ است.

پیش از این عبدالله بلیحق، سخنگوی پارلمان لیبی اعلام کرده بود که پارلمان با ۸۹ رأی دولت را سلب اعتماد کرد.

از سوی دیگر یک منبع لیبیایی اعلام کرد که دولت الدبیبه با اقدام پارلمان مخالف است چراکه هیچ اساس قانونی ندارد.

این منبع تأکید کرد: دولت الدبیبه طی ساعات آتی بیانیه‌ای را صادر و مخالفت خود را با این اقدام اعلام می‌کند. دولت به فعالیت‌های خود تا زمان برگزاری انتخابات در دسامبر ادامه می‌دهد.

الدبیبه در اولین واکنش به اقدام پارلمان اعلام کرد که دولتش تا زمان انتخابات به فعالیتش ادامه می‌دهد و انتخابات شفاف و آزاد خواهد بود.

انتهای پیام