شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#فدراسیون فوتبال

مایلی کهن در گفت‌وگو با خبرورزشی:

چرا باید پرسپولیس را به دادکان بدهند؟/ فدراسیون دادکان نظامی‌ترین فدراسیون فوتبال پس از انقلاب بود!

محمد مایلی کهن در جدیدترین اظهاراتش انتقاداتی را درباره بازیکنانی که میلیاردی از پرسپولیس می‌گیرند و باز ناراضی هستند مطرح کرد.

چرا باید پرسپولیس را به دادکان بدهند؟/ فدراسیون دادکان نظامی‌ترین فدراسیون فوتبال پس از انقلاب بود!
خبرورزشی -

محمد مایلی کهن در گفت‌وگو با خبرورزشی با اشاره به ارقامی که بازیکنان می گیرند و باز از شرایطشان انتقاد می کنند گفت: واقعاً برایم عجیب است که برخی افراد در طول فصل مرتب از شرایط مالی پرسپولیس می‌نالند ولی ناگهان در یکی دو هفته پایانی همه چیز خوب و عالی می‌شود! قراردادها چهار برابر شده و تمام مشکلات ناگهان مرتفع می‌شود! اگر واقعاً شرایط خوب نیست پس چطور حاضر به تمدید قرارداد می‌شوید؟ اگر شرایط مساعد نیست اصلاً چرا به پرسپولیس می‌آیید؟

وی اضافه کرد: یک بنده خدا در باشگاه خودش یک میلیارد قراداد داشته که تازه آن را هم به طور کامل نمی‌گرفته ولی می‌آید پرسپولیس ۵ میلیارد می‌گیرد و باز هم ناراضی است! واقعاً نمی‌دانم در این وسط چه کسی راست می‌گوید؟ مشکلات به خاطر این است که ما چیزی به نام باشگاه در ایران نداریم.

مایلی کهن گفت: گابریل کالدرون پولش را می‌خواهد و شکایتش را هم از طریق قانونی دنبال کرده است. البته این مسئله فقط مختص مربیان و بازیکنان خارجی نیست و شامل حال ایرانی‌ها هم می‌شود. بسیاری از فوتبالیست‌ها و مربیان ایرانی که تأکید می‌کردند تیمی که در آن حضور دارند همه زندگی آنهاست وقتی پای مسائل مالی به میان آمد، حتی یک ریال از قراردادشان را هم نبخشیدند. وقتی ایرانی‌ها طلب خود را نمی‌بخشند چطور انتظار داریم یک چهره خارجی چنین کاری بکند. وقتی یک آدم مرده در دنیای فوتبال را به ایران می‌آورید و او را زنده می‌کنید، باید هزینه‌اش را هم بپردازید.

سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان ادامه داد: ماجرای مربیان خارجی و مطالبات آنها فقط محدود به پرسپولیس نمی‌شود. متأسفانه همین حالا باشگاه استقلال به خاطر شکایت استراماچونی دچار مشکل است. این آقا رویهم ۵ ماه هم سرمربی اینترمیلان نبود ولی او را به ایران آوردند و استقلال را در اختیارش گذاشتند.

مایلی کهن اضافه کرد: خوشبختانه پرسپولیس طی چند سال اخیر نتایج خوبی در لیگ قهرمانان آسیا گرفته است و هم‌اکنون نیز شرایط مناسبی دارد. یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تیم شرایط تیمش را بهتر می‌داند ولی به نظر من پرسپولیس برای این فصل یارگیری خوبی انجام داده و هر کسی را که نیاز داشت، جذب کرده است.

وی اضافه کرد: آقای محمد دادکان یک زمانی به کمتر از سمت ریاست جمهوری قانع نبود ولی حالا برای مدیر شدن در پرسپولیس التماس می‌کند؟ واقعاً چه اتفاقاتی رخ داد که شرایط این‌گونه شده است؟ ایشان می‌گوید مطمئن هستم که پرسپولیس را به من نمی‌دهند. خب سؤال اینجاست که اصلا چرا باید پرسپولیس را به محمد دادکان دهند؟ همین آقا مرتب تأکید می‌کرد که آدم‌های سیاسی نباید در ورزش دخالت کنند ولی فدراسیون محمد دادکان سیاسی‌ترین و نظامی ترین  فدراسیون فوتبال پس از انقلاب بود. سردار یعقوبی، آقای آصفی، آقایان شجاعی برهان و سازگارنژاد. آیا این افراد سیاسی و نظامی نبودند؟ مسئله اینجاست که آقایان خوب حرف می‌زنند ولی به قول شاعر «به عمل کار برآید».

مشروح گفت‌وگوی خبر ورزشی با محمد مایلی کهن را می‌توانید از اینجا بخوانید.