شهرخبر

بلوک شرق شکل واقعی خود را پیدا کرده است

حسین کنعانی‌مقدم گفت: اکنون ایران نباید نگران تحریم‌ها باشد و در مذاکرات آتی هسته‌ای احیای برجام و برداشته‌شدن تحریم‌ها اولویت ما نیست و بعد از این ایران می‌تواند خواسته‌های دیگری را مطرح کند.

بلوک شرق شکل واقعی خود را پیدا کرده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: ایران موقعیت تازه‌ای در ابعاد بین‌المللی به دست آورده است؛ از جمله آنکه بعد از عضویت دائمی در پیمان شانگهای مشخص شد که ایران کشوری منزوی نیست و تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند بر مناسبات سیاسی و اقتصادی کشورمان اثربخش باشد و شاید گسترش مناسبات منطقه‌ای و در ابعاد کلان‌تر آسیایی ایران گامی در جهت تحقق مهم رهبر انقلاب مبنی بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «حضور ما در شانگهای به‌عنوان یک عضو دائم حتما بسیار دارای اهمیت است زیرا کشورهای قدرتمندی مانند روسیه، چین و هندوستان و نیز کشورهای همسایه ایران نیز در این پیمان حضور دارند و حتما این پیمان در برابر هژمونی آمریکا و ناتو خواهد ایستاد».

او ادامه داد: «اکنون ایران نباید نگران تحریم‌ها باشد و در مذاکرات آتی هسته‌ای احیای برجام و برداشته‌شدن تحریم‌ها اولویت ما نیست و بعد از این ایران می‌تواند خواسته‌های دیگری را مطرح کند. باتوجه به موقعیت تازه ایران آمریکا و اروپایی‌ها به شدت نگران هستند که مبادا ایران دیگر بی‌نیاز از هرگونه مذاکره شود. امروز به جرئت می‌توان گفت بلوک شرق شکل واقعی خود را پیدا کرده است و در آینده شاهد تغییر مناسبات مرسوم جهانی خواهیم بود».

این فعال سیاسی درباره مذاکرات آتی برجامی بیان کرد: «اکنون ایران دست بالا را دارد و حتی نیازی نیست بر رفع تحریم‌ها تأکید شود زیرا دیگر نیازی نیست و ایران می‌تواند بحث‌هایی مانند خروج آمریکا از منطقه و خلیج فارس را مطرح کند. ایران با حضور دائمی‌اش در پیمان شانگهای و گسترش روابطش با کشورهای منطقه و قدرت‌های آسیایی تحریم‌ها را بی‌اثر کرد».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «دولت آقای رئیسی در همین ایام کوتاهی که روی کار آمده است، گام‌های بلندی در حوزه سیاست خارجی برداشته است و مهم‌ترینِ آن بی‌اثرکردن تحریم‌هاست».