به گزارش برنا، فیلم «کوه ها از هم جدا می شوند» داستان زندگی تائو، دختری جوان و سرشار از زندگی است که دو عاشق دارد و برای انتخاب آنها بر سر دو راهی است. یکی از آنها، جوانی مغرور و ثروتمند و دیگری کارگر معدن ذغال است. تائو یکی از آنها را به عنوان همسر انتخاب می کند و فیلم پیامد های این تصمیم در زندگی دو نسل را بررسی دنبال می کند.

کارگردان رویدادهای فیلم را در سه مقطع زمانی دنبال می کند. داستان از سال ۱۹۹۹ شروع می شود، سپس به سال ۲۰۱۵ می رسد و سال ۲۰۲۵در استرالیا به پایان می رسد.

کارگردان رویدادهای فیلم را در سه مقطع زمانی دنبال می کند. داستان از سال ۱۹۹۹ شروع می شود، سپس به سال ۲۰۱۵ می رسد و سال ۲۰۲۵در استرالیا به پایان می رسد. «کوه‌ها از هم جدا می‌شوند» نگاهی به تغییرات اجتماعی کشور چین در این سال‌ها دارد که در طول قصه تأثیرات درونی این تغییرات بر انسان‌ها را دنبال می‌کند.

این فیلم که برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد با استقبال خوبی از سوی منتقدان روبرو شد که البته برخی منتقدان نیز این اثر را ضعیف دانستند.

خلاصه داستان:

چین، سال ۱۹۹۹. در شهر فن‌یانگ، دوستان دوران کودکی، لیانگ‌زی، یک معدن‌کار ذغال‌سنگ و ژانگ صاحب یک پمپ گاز، هر دو عاشق تایو، زیبای شهرشان شده‌اند. تایو در نهایت با ژانگ ثروتمند ازدواج می‌کند و پسری به دنیا می‌آورد به نام دلار.

سال ۲۰۱۴. تایو از همسرش طلاق گرفته و پسرش همراه با پدرش به استرالیا مهاجرت کرده است.

استرالیا، سال ۲۰۲۵. دلار نوزده ساله، دیگر چینی حرف نمی‌زند و به سختی می‌توان با پدر ورشکسته‌اش ارتباط کلامی برقرار کند. تمام آنچه از مادرش به یاد دارد، فقط نام اوست....