شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترک اعتیاد

آزیتا ترکاشوند: بازی در نقش منفی لذت‌بخش است/ استعدادهای زیادی را در کمپ ترک اعتیاد کشف کرده‌ام


آزیتا ترکاشوند: بازی در نقش منفی لذت‌بخش است/ استعدادهای زیادی را در کمپ ترک اعتیاد کشف کرده‌ام

افراد معتاد اراده خوبی دارند اما پشتکاری که دارند را در راه غلط، استفاده می‌کنند و همیشه این اراده را به آنها یادآوری می‌کنم و استعدادهای زیادی را از بین افرادی که مبتلا بوده‌اند و بهبود یافته‌اند کشف کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما و تلویزیون میهمان "شب‌نشینی" تلویزیون شد. او در زمان کرونا به تعبیرِ خودش مرتب سرکار بوده، چون اعتقاد دارد وظیفه هنرمندان است که شرایط سرگرمی را برای مردم فراهم کنند.

ترکاشوند تأکید کرد: همیشه به همکارانم می‌گفتم ما هم در دوران کرونا کم از کادر درمان نبودیم و وظیفه داشتیم شرایط سرگرمی را برای مردم فراهم کنیم چون در این اوضاع قرنطینه تنها سرگرمی مردم تلویزیون و فیلم بود به خاطر همین هرکاری به من پیشنهاد می‌شد اگر خوب بود قبول می‌کردم و برای تولید آثار سینمایی در این دو راه با جان و دل در صحنه بودم.

وی با اشاره به دو کار جدیدش در تلویزیون و نمایش‌خانگی، افزود: سریال 30 قسمتی "نقش خاک" از آرش معیریان و "اسپینجر" را در دوران کرونا ضبط کردیم که اسپینجر به قلم آزاده محسنی و الهه محسنی برای شبکه نمایش خانگی ساخته شده و روایت ایران در سال 1500 است.

بازیگر فیلم "قلاده‌های طلا" بیان کرد: اساساً در زندگی فضای کاری و خصوصی‌ام با هم فاصله دارد دوستان صمیمی زیادی دارم اما زندگی‌ام محدود است و تنهایی را بیشتر دوست دارم شاید علت آن خانواده پرجمعیتم است، با کتاب خواندن و فیلم دیدن تنهایی خودم را پُر می‌کنم.

ترکاشوند درباره رفتارش در دوران کودکی و نوجوانی اظهار داشت: در خانه آن‌قدر ساکت و آرام و مظلوم بودم همه فکر می‌کردند افسردگی دارم اما 100 برابر آن را در مدرسه شیطنت می‌کردم. وقتی مدیر مدرسه مادرم را برای گلایه از شیطنت‌های من به مدرسه فرا می‌خواند مادرم می‌گفت شما اشتباه می‌کنید او ساکت و آرام است. حالا هم همچنان در زندگی، آن آدم آرام و ساکتم.

وی گفت: برخی از همکاران به من می‎گویند حواشی به دیده شدن کمک می‌کند، این را قبول دارم اما من برای کارم خیلی زحمت کشیده‌ام 18 سال خاک پلاتو خورده‌ام، مطالعه کرده‌ام و به روز بوده‌ام، سعی کرده‌ام با عزت در شغلم بمانم؛ حاشیه میانبر است اما وقتی آدم به جایی برسد قطع می‌شود. رسیدن به هدف از مسیر درست سخت است اما اگر به مقصد رسیدیم درست می‌رسیم. شأنم را در مسیر درست می‌دانم و دوست ندارم با حاشیه دیده شوم.

بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: در دوران راهنمایی به طور حرفه‌ای بسکتبال کار می‌کردم و بعد جذب کاراته شدم به سبک مادر گوجوریو ورزش کرم تا کمربند قهوه‌ای را هم اخذ کردم اما به عقیده من ورزش رزمی برای مقطع سنی خاصی مناسب است و از یک مقطعی به بعد باید ورزش‌ها سبک‌تر باشد، من هم به این دلیل که این سبک ورزش برایم سنگین بود ادامه ندادم. حالا هم ورزش را برای سلامتی انجام می‌دهم و دوست ندارم در گروه‌های هنرمندان عضو باشم.

ترکاشوند درباره سیاستمدار بودنش افزود: سیاست دارم که به کسی آسیب نمی‌رسانم. پدرم گفت ایمان دارم که وقتی در شغلی قرار می‌گیری کاری می‌کنی که وقتی اسمت می‌آید سرم را بالا بگیرم بگویم دختر من است و مرا سربلند می‌کنی من هم به خاطر عشق به پدرم محتاط عمل می‌کنم.

این بازیگر درباره فعالیتش در زمینه اجتماع و ترک اعتیاد اظهار داشت: خیلی از فالوورهایم می‌گویند چرا یک خانم در حوزه اعتیاد فعالیت می‌کند این کار مردانه است. بسیاری می‌گویند تجربه داشته‌ای؟ اصلاً این‌طور نیست من از دوران کودکی ورزشکار بوده‌ام و فعالیت در این زمینه خط قرمزم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل فعالیتم این است که عزیزانی اطرافم بوده‌اند اعتیاد داشته‌اند اما بسیار پاک و عزیزند و روح پاکی دارند، فهمیدم اعتیاد بیماری است و باید طردشان نکنیم و به لحاظ روحی به آنها کمک کنیم میزان بهبودی ما در کمپی که فعالیت دارم بسیار زیاد بوده است. در کمپ و جلسات ترک اعتیاد حضور فیزیکی دارم. افراد معتاد اراده خوبی دارند اما پشتکاری که دارند را در راه غلط، استفاده می‌کنند و همیشه این اراده را به آنها یادآوری می‌کنم و استعدادهای زیادی را از بین افرادی که مبتلا بوده‌اند و بهبود یافته‌اند کشف کرده‌ایم.

ترکاشوند بیان کرد: من 99 درصد نقش‌هایی که بازی کرده‌ام نقش منفی و خاکستری بوده است. اوایل برای این نقش‌ها انتخاب می‌شدم اما بعداً دیدم چالش زیادی برای بازیگر دارد، اینکه بُعد منفی که در وجودت نیست را بازی کنی و به آن پَر و بال بدهی چالش بزرگ و لذت‌بخشی است. یک بار تصمیم گرفتم برای اولین بار نقش مثبت بگیرم و همان اثر که نامش «دا، آنا، مادر» بود و در همین اثر بهترین بازی نقش اول زن در مراکز استان‌ها را برای اولین بار در نقش مثبت به دست آوردم.

وی در خصوص سبک کاری مهران مدیری گفت: کارهای طنز مهران مدیری را دنبال می‌کنم؛ مدیری صاحب سبک است، مخاطب را می‌شناسد، هوشمندی ارزشمندی دارد و می‌داند که جامعه نیاز به چه سبکی دارد، طنز فاخر می‌سازد، به همه عوامل احترام می‌گذارد، منضبط است و من سینمای حرفه‌ای را با کارهای آقای مدیری تجربه کردم.

این بازیگر همچنین افزود: سارا خوئینی‌ها حرفه‌ای، خوش اخلاق، مادرگونه است و من نام او را بازیگری همدل گذاشته‌ام. شبنم مقدمی پشتکارش برایم الگو است، مرا یاد خودم می‌اندازد وقتی عقبه کاری او را می‌بینم زحمت کشیده است، دیر و درست به چیزی که حقش بود، رسید.

ترکاشوند در پایان خاطرنشان کرد: یکی از علت‌هایی که شاید در این حرفه دیر شناخته شدم این است که نقش‌های سخت و گریم‌های عجیب و غریب با چهره‌ای کاملاً متفاوت از چهره خودم را بازی کرده‌ام مثلاً در «همسفران باد» و «دا، آنا، مادر» با گریم‌های سنگین و متفاوت به ایفای نقش پرداخته‌ام. با عشق در کار بازیگری‌ام، لرها هیچ‌وقت کوتاه نمی‌آیند به همین خاطر تا به حال خسته نشده‌ام.

انتهای پیام/