به گزارش برنا، در این بازدید چند ساعته مهدی کریمی زارچی "قائم مقام و مدیر گروه اجتماعی" و مجید خادمی زاده "مدیر طرح و برنامه شبکه پنج سیما" حضور داشتند تا با عوامل و دست اندرکاران این برنامه تلویزیونی گپ و گفتی صمیمی داشته باشند.

مهدی کریمی زارچی"قائم مقام مدیر شبکه پنج سیما"در این بازدید به رویکرد این مسابقه که همانا احیای ارزش ها و سنت های فراموش و یا کم رنگ شده است اشاره کرد و افزود: این برنامه با هدف تایید و تاکید بر جایگاه مقدس مادر در فرهنگ ایرانی– اسلامی تولید و تقدیم نگاه مهربان مردم ایران می شود.

وی تاکید کرد: آشپزی با مامان فقط یک مسابقه تلویزیونی نیست بلکه تلاش می کند ارزشهای اسلامی- دینی، تبیین جایگاه و مقام شامخ مادر، سنت حسنه میزبانی و صله رحم و ... را تبیین نماید.

مدیر گروه اجتماعی همچنین به احساسات و عواطف شرکت کنندگان مسابقه در پشت صحنه برنامه اشاره کرد و افزود: در قسمت های پخش شده ما دیدیم که چطور فرزندان و مادران به یکدیگر عشق می ورزیدند و با گفتن کلمات محبت آمیز چشم بینندگان ما را نیز تَر کردند. در واقع پیام اصلی این برنامه مصداق آیه شریفه ی وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً است.

کریمی زارچی به اینکه ما با تولید و پخش این برنامه به اهدافمان نزدیک تر شده ایم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این برنامه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان سیمای ملی روبرو شده است و جمع کثیری از مردم درخواست شرکت در این برنامه را برای ما ارسال کرده اند. قائم مقام مدیر شبکه پنج سیما در پایان از تلاش همه عوامل مسابقه آشپزی با مامان قدردانی کرد و به آنها خدا قوت گفت.

‎در ادامه این بازدید مجید خادمی زاده مدیر طرح و برنامه شبکه پنج سیما به اهمیت خلاقیت و نوآوری در تولیدات تلویزیونی اشاره کرد و گفت: برنامه ها از زمان ارائه به شبکه در اتاق فکر شبکه و گروه بررسی دقیق می شوند و پس از جلسات متعدد با اعضای صاحب نظر و عوامل برنامه و تصویب طرح، همزمان با تولید و پخش نظارت بر حسن اجرای طرح انجام می پذیرد که این دیدار نیز در ادامه ی نظارت و ارتباط مؤثر با عوامل تولید آشپزی با مامان بوده که ان شاءالله بینندگان شبکه پنج سیما با تماشای"آشپزی با مامان" با نگاه به نوآوری، خلاقیت و جذابیت این مسابقه خانواده محور در بخش های محتوایی، دکور، میزبانی از حاضرین، جذابیت های رنگی و جلوه های بصری و... در انتقال نظرات و پیشنهادات وحمایت ها به روابط عمومی سازمان و شبکه پنج سیما ما را در هر چه بهتر شدن برنامه ها یاری نمایند.

خادمی زاده افزود: گروه طرح و برنامه شبکه برای تصویب طرح های جدید تمام جزئیات را با دقت و موشکافانه و از نگاه مخاطبان بررسی و تحلیل می کند تا طرح ها و ایده ها با خواست مخاطبان و با سطح کیفی بالا تولید شده و در نتیجه رضایت مخاطبان را به همراه داشته باشد.