شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال گذشته#خبرنگار

تیزر گفت‌وگوی تسنیم با رضا مهدوی درباره اوضاع موسیقی در هشت سال گذشته


تیزر گفت‌وگوی تسنیم با رضا مهدوی درباره اوضاع موسیقی در هشت سال گذشته

رضا مهدوی نوازنده و پژوهشگر موسیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم به بررسی اوضاع موسیقی در هشت سال گذشته پرداخت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و اهالی فرهنگ و هنر چشم انتظارند تا ببیند رویکرد فرهنگی و هنری در دولت جدید چگونه خواهد بود. اهل هنر در هشت سال گذشته روزگار چندان خوشی نداشتند و آنچه از دولت یازدهم و دوازدهم انتظار داشتند، برآورده نشد. اکنون باید دید که چهار سال آینده با انتخاب رئیس جمهور جدید چه شرایطی برای فرهنگ و هنر رقم می‌خورد.

در این میان اهالی موسیقی بیش از دیگران، از عملکرد هشت سال گذشته‌ی دولت گلایه‌مندند. در همین یک سال و چند ماه گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، تقریبا تمام فعالیت‌های صحنه‌ایِ موسیقی به تعطیلی کشید، بسیاری از آموزشگاه‌های موسیقی تعطیل شدند، اهالی موسیقی از نظر معیشت در فشار اقتصادی بودند و در این میان هم دولت حمایتی از موزیسین‌ها نداشت.

 

موسیقی , حسن روحانی ,

همه‌ی این‌ها در حالی رخ داد که حسن روحانی در زمان مناظرات انتخاباتی و حتی در فیلم تبلیغاتی‌اش بیشترین استفاده (بخوانید سوءاستفاده) را از موسیقی و هنرمندان این عرصه کرد. پس طبیعی بود که انتظار اهالی موسیقی از دولت روحانی زیاد باشد و متأسفانه بیشتر انتظاراتشان عملی نشد.

اکنون که از روزهای انتخاباتی فاصله گرفته‌ایم شاید بهترین زمان برای پرداختن به اوضاع موسیقی در هشت سال گذشته باشد و از نگاه کارشناسی به بحث بنشینیم که مهم‌ترین ایرادهای دولت یازدهم و دوازدهم در عرصه موسیقی چه بود؟ به راستی انتظار اهالی موسیقی از دولت حسن روحانی چه بود که میسر نشد.

در عین حال نگاهی به آینده هم داشته باشیم؛ یعنی بررسی کنیم که در دولت جدید چه مسیر و چه تحولاتی باید در عرصه‌ی موسیقی رخ دهد.

با رضا مهدوی نوازنده و کارشناس حوزه موسیقی هم‌کلام شدیم تا به بررسی اوضاع موسیقی در هشت سال گذشته بپردازیم و نگاهی هم به آینده داشته باشیم. در کارنامه‌ی رضا مهدوی علاوه بر فعالیت مستقیم در حوزه موسیقی، مدیریت در این حوزه هم دیده می‌شود. پس او با مشکلات و کاستی‌های موجود به خوبی آشنا است و راه‌حل‌ها را هم به خوبی می‌داند.

در روزهای آینده متن و ویدیویِ این گفت‌وگو را می‌توانید در خبرگزاری تسنیم ببینید.

انتهای پیام/