شهر خبر

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

هفت سال است که ملت یمن همچنان از جنگ و محاصره رنج می برد

هفت سال است که ملت یمن همچنان از جنگ و محاصره رنج می برد

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن پیامی به نمایندگان کشورها و روسای هیاتها و وزیران خارجه شرکت کننده در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، هشام شرف وزیر خارجه یمن در پیامی به نمایندگان کشورها و روسای هیات ها و وزیران خارجه شرکت کننده در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: برای هفتمین سال متوالی سران دنیا در سازمان ملل در حالی گرد هم می آیند که ملت یمن همچنان از جنگ و محاصره رنج می برند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن افزود: آنچه یمن از آن رنج می برد، جنگ داخلی نیست بلکه تجاوز نظامی و محاصره ای است که مغایر با منشور بین المللی و سازمان ملل متحد است.

هشام شرف گفت: از جمله اهداف کشورهای متجاوز به یمن یافتن جای پایی در مواضع راهبردی و سیطره بر برخی گذرگاههای زمینی، دریایی و هوایی است. کشورهای متجاوز از گروههای تروریستی و گروههای مسلح در منطقه باب المندب و جنوب دریای سرخ استفاده می کنند.

ویر خارجه یمن اعلام کرد: ما در برقراری صلح عادلانه و شرافتمندانه برای ملت یمن جدی هستیم. کشورهای دنیا نباید رنج های ملت یمن را به پرونده و موضوعات سیاسی و نظامی گره بزنند. کشورها باید در وهله اول در راستای حل پرونده انسانی و امداد رسانی و گشودن فرودگاه بین المللی صنعا و عدم مانع تراشی در مسیر ورود کشتی ها حرکت کنند.