شهرخبر

اعزام شش رشته ورزشی به یونیورسیاد دانشجویان جهان


اعزام شش رشته ورزشی به یونیورسیاد دانشجویان جهان

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: اعزام دانشجویان به یونیورسیاد دانشجویان جهان در شش رشته ورزشی در هیئت رئیسه فدراسیون اتخاذ شده است و در بهمن ماه امسال شاهد رقابت‌های انتخابی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هادی بشیریان در مراسمی که برای بزرگداشت روز بین المللی ورزش دانشگاهی در دانشگاه پیام نور برگزار شد؛ گفت: امسال به همین مناسبت در 10 استان کشور برنامه بزرگداشت برگزار می شود و صدور پیام تبریک توسط وزرای علوم ، ورزش و ریاست کمیته ملی المپیک نشان دهنده اهمیت این رخداد در کشور است.

وی به حضور ایران در رخداد های مهم بین المللی ورزشی اشاره کرد و گفت: در آخرین دوره یونیورسیاد دانشجویی رتبه نهم را کسب کردیم و در دوره پیش رو سعی داریم این جایگاه را حفظ یا ارتقا دهیم.

بشیریان با اعلام اینکه برای یونیورسیاد سال آینده در شش رشته ورزشی در هیئت رئیسه فدراسیون اتخاذ شده است اعزام دانشجو خواهیم داشت گفت: به زودی مسابقات استانی در این شش رشته ورزشی آغاز می شود تا دانشجویان پسر و دختر برگزیده مرحله استانی وارد مسابقات انتخابی بهمن و اسفندماه جاری شوند.

همچنین با توجه به تعویق افتادن یونیورسیاد، سایر رشته های ورزشی نیز در صورت تایید کمیته فنی و یا کسب رکوردهای ورودی به این رویداد اعزام خواهند شد.

وی از مشارکت جدی هیئت‌های ورزشی استانی در برنامه‌های فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی قدردانی کرد و گفت: این فدراسیون اجرای برنامه های ورزشی در سطوح استانی و منطقه ای را به هیئت های ورزشی سپرده است.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از برنامه این فدراسیون برای انعقاد تفاهم نامه با فدراسیون‌های ورزشی خبر داد و تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم نامه‌ها دانشجویان ورزشکار از امکانات ورزشی این فدراسیون‌ها استفاده می‌کنند و هیئت‌های ورزشی دانشگاهی هم خدمات علمی و آموزشی به جامعه ورزش ارائه می‌کنند.

بشیریان در ادامه این مراسم از صدور پیام تبریک وزرای علوم و ورزش و ریاست کمیته ملی المپیک به مناسبت روز بین المللی ورزش دانشگاهی قدردانی کرد و پیام صادره توسط دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان و دکتر صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک را قرائت کرد.

گفتنی است علاوه بر سخنرانی دکتر غفاری، سرپرست سازمان امور دانشجویان، دکتر زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور و بشیریان، رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، برگزاری برنامه پیاده روی نمادین و اهدای جوایز ورزشی به تعدادی از شرکت کنندگان، بخشی از مراسم بزرگداشت در دانشگاه پیام نور بود.

 

انتهای پیام/